autoweb.cz > Fiat > Fiat Viaggio hatchback (2014): stane se v Evropě nástupcem vysloužilého Brava?
Fiat Viaggio hatchback (2014): stane se v Evropě nástupcem vysloužilého Brava?
Někdejší italská designová chlouba Bravo je na trhu od roku 2007 a patří tudíž k vůbec nejstarším zástupcům nižší střední třídy. Věk vozu by pochopitelně nehrál příliš roli, pokud by byl o něj byl zájem, jenže Fiat (celosvětově) prodal v loňském roce pouze 28 tisíc těchto aut, což je ve srovnání se zástupem 750 tisíc Golfů odevzdaných zákazníkům VW za stejných dvanáct měsíců docela smutné.
Nepochybujeme, že si Italové tento problém uvědomují, nicméně navenek se může zdát, jakoby Fiat na Bravo nadobro zapomněl a věnuje se pouze vývoji různých verzí modelové řady 500. Že to není tak docela pravda, dokazují nejnovější špionážní fotografie pořízené kdesi v Číně.
Pokud se ve výrobním programu Fiatu orientujete, snad nemusíme nijak zvlášť zdůrazňovat, že se jedná o druhou karosářskou variantu modelu Viaggio, čtyřdveřového sedanu určeného primárně pro čínský trh. Jen pro upřesnění – tento model nemá s Bravem kromě několika motorů nic společného a místo starší platformy C využívá novější šasi D-EVO, které je společné s americkým Dodge Dart a odvozené od mírně kratšího podvozku C-EVO z Alfy Romeo Giulietta.
Jestli se nový hatchback z fotografií objeví i v Evropě, opravdu nevíme, říká se totiž, že Bravo přímého nástupce nedostane a místo něj nastoupí po vzoru výměny „Qashqai za Almeru“ nový crossover 500X. Pokud by se hatchback měl v EU ukázat, rozhodně to nebude hned, protože Fiat nutně potřebuje posílit také svou pozici v Číně.
Na tamním obrovském trhu zatím nabízí jen Viaggio, co je ale horší, pro většinu čínských motoristů je Fiat neznámou značkou a to se musí zákonitě projevovat také na poptávce. Přestože se v roce 2012 v segmentu nižší střední třídy prodalo v Číně kolem šesti milionů aut, Italové zatím sbírají jen drobky. Po počátečním příjemném úspěchu přes 4000 registrací za měsíc jich dnes Fiat neeviduje ani 2800.
Otázkou pochopitelně je, co může změnit hatchback na trhu upřednostňujícím sedany, odpověď ale není daleko. Pětidveřové Viaggio s motorem 1.4 T-Jet o výkonu 120 a 150 koní ve spojení s pětistupňovým manuálem či dvouspojkovým DCT se představí už koncem měsíce na autosalonu Guangzhou Auto Show.
zdroj: Car News China