Fiat Panda Cross (2014): italské mini SUV přidává k pohonu 4×4 drsnější vzhled

Italská značka Fiat představí na ženevském autosalonu novou čtyřkolku Cross, vypadá jako Panda 4x4 po decentním mezigeneračním faceliftu.

Panda s pohonem všech kol se za více než třicetiletou existenci stala nedílnou součástí své modelové řady a již od jejího uvedení v roce 1983 se na trhu začaly kromě standardního provedení objevovat také různé zvláštní edice. Nesly jména jako Moretti, Pink, Steyr Puch, Sisley, Brava, Trekking, Val D’Isere či Climbing a tato tradice se udržela až dodnes. Tím nejnovějším speciálním modelem je Panda Cross, která se už za pár dní představí v Ženevě.


Vůz technicky vychází z Fiatu Panda 4×4 z roku 2012, což znamená, že přenos výkonu na kola zadní nápravy zajišťuje viskózní spojka ve spolupráci s elektronickou uzávěrkou ELD (Electronic Locking Differential) fungující na principu přibrzďování prokluzujících kol a pochopitelně zadní rozvodovka. Řídicí systém Terrain Control pracuje v jednom ze tří volitelných režimů, konkrétně Auto, Lock a Hill Descent, zatímco o další vylepšení průchodnosti by se měly postarat celoroční pneumatiky o rozměru 185/65 R15 a poměrně slušné nájezdové úhly čtyřiadvacet stupňů vpředu a třiatřicet stupňů vzadu.

Pohon verze Cross bude zajišťovat jedna za dvou pohonných jednotek. Pro příznivce benzínových motorů bude k mání benzínový dvouválec 0.9 TwinAir s turbodmychadlem a výkonem 90 koní, zatímco kola naftové varianty bude roztáčet čtyřválec Multijet s objemem 1,3 litru a výkonu 80 koní.

Při pohledu na vůz a jeho srovnáním se standardní čtyřkolkou je zřejmé, že pokud se při této přestavbě někdo rozhodně nenudil, pak to bylo stylistické oddělení. Designéři kompletně přepracovali nárazníky, mlhovky přemístili k hlavním světlům podobně, jak si to pamatujeme u Škody Yeti před faceliftem a ze všech stran byly přizvednuté nelakované černé plasty. Pod přídí se objevilo něco, co vypadá jako robustný kus plechu s vyfrézovanými dírami a integrovanými LED i tažnými oky, tisková zpráva se však o kovové ochraně nezmiňuje a tak půjde nejspíš jen o stříbrně lakovaný kus plastu.

Nová Panda Cross se dostane na evropské trhy až na podzim, takže ceny od nás v tuto chvíli nečekejte, jednu užitečnou informaci ale máme. Fiat prezentuje tuto verzi jako naprostý vrchol modelové řady, připravte se proto na vyšší cenovky než v případě srovnatelných modelů 4×4 anebo Trekking.

19.2.2014 7:01| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist