autoweb.cz > Fiat > Fiat Panda Classic: Druhá generace kroutí přesčas
Fiat Panda Classic: Druhá generace kroutí přesčas
Přestože Fiat právě rozbíhá výrobu Pandy třetí generace, pokud jste si oblíbili tu druhou, nezoufejte. Úspěšné auto zůstává v nabídce jako Fiat Panda Classic. Populární krok znamená jako vždy omezený výběr motorů (nic nového) a menší manévrovací prostor při výběru výbavy a barev – to vše v zájmu nižší ceny. Ta je v Itálii stanovená na 9050 eur, na česká čásla si budeme muset počkat. Možnost objednat pohon všech kol zůstává.
Italské mini bylo i vloni stále nejprodávanějším autem své třídy v Evropě (15,7 procenta trhu), přestože mu táhne na devátý rok. Proto se ho Fiat nechce předčasně zbavovat. Zvlášť silným lákadlem Pandy vždy byl její laciný pohon všech kol, který v nabídce zůstává.
Fiat Panda fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Panda však nebude ani dál nejlevnější čtyřkolkou na trhu. Čtyři airbagy, elektrická okna a rádio v základní výbavě budou držet cenu opticky vysoko, přestože poměrem výbavy k ceně zůstane malý Fiat vysoko. ESP i klimatizace zůstávají mezi příplatkovými položkami. V nabídce se objeví pouze šest barev karoserie (pastelová bílá, žlutá a červená a dvě šedé a jedna černá metalíza).Nabídka motorů už racionalizací prošla, žádné změny ji proto nečekají. Čtyřválec 1.2 o výkonu 69 koní zůstává, stejně jako třináctistovka MiltiJet se 75 koni. První jmenovaný motor lze pořídit také v tovární úpravě na LPG a zřejmě jen na speciální objednávku u nás dostanete benzínovou čtrnáctistovku, schopnou pálit zemní plyn. Tento motor má 77 koní.
Prodej Pandy Classic už začal v Itálii, Francii, Maďarsku a Španělsku, další trhy Fiat slibuje v nejbližší době. Zmíněných 9050 eur berte s rezervou, už zaváděcí cena je stanovená o pořádný kus níž, na 7900 eur, což je dvě stě tisíc korun. Za tolik se v současnosti prodává nejlevnější Panda, která je však u nás dál zlevněná až na 159 900 Kč. Takže vysioké ceny se zřejmě bát nemusíme.