autoweb.cz > Fiat > Fiat Freemont se prodává nečekaně dobře
Fiat Freemont se prodává nečekaně dobře
Chrysler je pod kontrolou Fiatu a jeho značky se pomalu stahují z Evropy. Nechávají za sebou modely, které se budou na starém kontinentu dál prodávat jako lancie a fiaty. Prvním z nich je Fiat Freemont, neboli Dodge Journey s novým naladěním podvozku a naftovým motorem. Auto je v Evropě nečekaně úspěšné, prodej začal minulý měsíc a Fiat už registruje 15 700 závazných objednávek. Továrna Chrysleru v Mexiku proto přidává směny a vedení zkoumá, jak vyrobit víc aut bez nákladných přesčasů.
Plán Fiatu počítal pro letošek s třinácti tisíci prodaných freemontů. 15 700 objednávek za jediný měsíc proto automobilku zaskočilo, zvlášť když na většinu evropských trhů auto ještě ani nedorazilo. Namísto postupného navyšování produkce na tři tisíce aut měsíčně (od roku 2012) proto závod v mexickém městě Toluca de Lerdo funguje přesčas. V červnu sjelo z linky 4067 amerických MPV pro Evropu.Původní plán prodávat 33 tisíc aut ročně Italové kvapně upravili a místo tří tisíc vozů za měsíc požadují od Mexičanů tisíce čtyři. Továrna v Toluce dokázala požadavkům vyhovět už v červnu, přidávání směn je však pouze dočasným řešením. Příplatky dělníkům totiž výrobu prodražují. Vedení Chrysleru proto urychleně hledá dlouhodobě udržitelné systémové řešení.
Podle serveru Automotive News, který zprávu přinesl, stojí za úspěchem mimo jiné hustá síť dealerů Fiatu. Ten má po Evropě na patnáct set showroomů a mnoho věrných zákazníků. Freemont boduje nejen u nich, osmdesát procent kupujících si pro něj k Fiatu přišlo od jiných značek. Možná to však byli bývalí fandové Fiatu – Freemont totiž vystřídal neoblíbený model Ulysse. Ten stál téměř o čtvrtinu víc a nebyl tak dobrý, jak být měl. Na obecné závěry je nicméně brzy, osmdesát procent z oněch 15 700 aut totiž koupili Italové. Auto musí dobýt i zbytek Evropy, abychom jej mohli prohlásit za úspěch.
autoweb.cz