autoweb.cz > crash testy aut > Fiat Freemont – Crash test Euro NCAP
Fiat Freemont – Crash test Euro NCAP
Přestože komisaři Euro NCAP strhli Fiatu Freemont body za tvrdý sloupek řízení, který by mohl poranit kolena řidiče, vedlo si auto na americký stroj překvapivě dobře. Ohrožení bylo jen teoretické, použité figuríny nevykázaly žádné nadměrné zatížení. Zpráva mluví pouze o nebezpečí pro jinak velké postavy. Další body ztratil Freemont za špatnou ochranu hrudníků při bočním nárazu na sloup. Přestože málokteré auto dosáhne v této disciplíně dobrého hodnocení, Fiat byl v tomto kole nejhorší. Pochvalu ci naopak vysloužily aktivní opěrky hlavy. Výsledných 83 procent bodů není oslnivý výsledek, ale také nepatří k těm špatným – jak ostatně naznačuje i celkových pět hvězdiček.
82 procent za ochranu dětských pasažérů je dobrý výsledek lehce nad průměrem kola. Slovní hodnocení nemá k výkonu Freemontu v tomto směru výhra. Euro NCAP však konstatuje, že auto řidiče dostatečně neinformuje o rizicích, spojených s užíváním dětských sedaček otočených proti směru jízdy na sedadle splujezdce. Auto totiž nemá vypínatelný airbag.Padesát procent za ochranu chodců už dnes není dobrý výsledek, ale většina soupeřů Freemontu si nevede o nic lépe. Auto má aktivní kapotu, přesto nedokáže dostatečně ochránit hlavy sražených chodců. Přední hrana kapoty nedosáhla na žádné body (což je běžné), takže Fiat sbíral body především dobře navrženým předním nárazníkem.
Fiat Freemont fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Podobně jako ostatní testovaná auta původem od Chrysleru nemá Freemont upozornění na nezapnuté bezpečností pásy vzadu, obě přední sedadla však byla vystrojena podle představ komisařů. Fiat má stabilizační systém v základní výbavě, ale podobně jako Lancia Thema a Voyager postrádá elektronický nastavitelný omezovač rychlosti.