Ferrari: novinky o 458 Scuderia a chystaném Enzu

Z automobilky Ferrari unikly další informace o připravovaných supersportech. Enzo bude mít dvě turba a osmiválec.

Ferrari je na vzestupu. Každý rok dostáváme nové modely a poslední dobou se to hlavně točí kolem nového osmiválcového supersportu Ferrari 458 Italia a také kolem naprosto extrémního Ferrari 599 GTO, které bylo vyprodáno dříve, než jsme ho vůbec mohli vidět.Nyní se chystá ostrá verze modelu 458 Italia, pravděpodobně se bude jmenovat opět Scuderia, a také samozřejmě nové Ferrari Enzo, ale jméno „Enzo“ berte prozatím jako pracovní.

Ferrari 458 Scuderia je stále jen „na papíře“, protože model 458 Italia se ještě nezačal ani pořádně prodávat a představovat hned „lepší“ verzi by bylo unáhlené. Proto dříve jak v roce 2012 Scuderii neuvidíme. Dostane stejný motor, ale pravděpodobně o několik málo koní silnější a  možná s  posunutým omezovačem otáček. Ferrari se také brání použití karbonu, prý upřednostňuje hliník a lehké plasty. Mluví se o tom, že panely karoserie modelu 458 Scuderia mají být relativně levné a  jednoduché na výměnu, protože se počítá s častým poškozením při jízdách po okruhu. Zajímavé, že?Nástupce Ferrari Enzo se rovněž připravuje a všechno je zatím v  počítačových simulacích. Podíl počítačů na vývoji má být tak velký, že testovací prototyp, který prvně vyjede na silnice, už bude hotové auto, na kterém se budou pouze odlaďovat detaily.

Pohon nového „superferrari“ má zajišťovat dvakrát přeplňovaný osmiválec o  výkonu kolem 700 koní. Pro každou řadu válců bude k dispozici jedno dvoukomorové turbo, podobné používá například BMW ve svých nových přeplňovaných zážehových motorech.Dvoukomorové turbo, navíc s proměnnou geometrií lopatek, má zaručit plynulý nástup výkonu, takže turboefekt bude zcela eliminován. Ferrari chce, aby motor působil co nejvíce atmosféricky, jak jen to bude možné. I  s přeplňováním by neměl být problém posadit výkon za hranici 8500 ot./min.

Ferrari rovněž v nových modelech použije dvouspojkovou sedmirychlostní převodovku, která má v Enzu a nové Scuderii řadit prakticky bez prodlevy, takže se pocit z řazení ještě více příblíží monopostům F1 s  bezprodlevovými sekvenčními převodovkami. Hovoří se o tom, že čas potřebný k řazení by se měl zkrátit až na 20 milisekund. To je 0,02 sekundy.

Zatímco pro Ferrari 458 Scuderia bude celkem snadné najít na trhu soupeře, například v McLarenu MP4-12C, tak pro nové Enzo už to bude složitější. Ale kdo ví, s čím přijde například Koenigsegg nebo jiní…

autoweb.cz

9.7.2010 7:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist