Ferrari GTC4Lusso T (2016): nová verze má V8 biturbo místo V12 a je to pouze zadokolka

Scuderia rozšiřuje nabídku někdejšího modelu FF o osmiválec s dvojicí turbodmychadel. Je slabší ale také o dost lehčí než dvanáctiválcový model.

Ačkoli to může vypadat jako další facelift Ferrari spojený s likvidací atmosférického motoru, tentokrát je situace poněkud jiná. Model FF, který se po nedávné mezigenerační modernizaci změnil na GTC4Lusso, pořád zůstává u svého dvanáctiválce 6.3, automobilka nicméně od nynějška nabídne i alternativu v podobě menší pohonné jednotky.

Konkrétně lehce podladěného vidlicového osmiválce o objemu 3,9 litru s dvojicí turbodmychadel z modelu 488 GTB a Spider, který ale za motorem V12 zase tolik nepokulhává. Zatímco původní Lusso má 690 koní při 8000 otáčkách za minutu a 697 newtonmetrů při 5750 ot./min., novinka disponuje maximálním výkonem 610 koňských sil při 7500 otáčkách a 760 newtonmetry dostupných v rozmezí od 3000 do 5250 ot./min.

Výkonový handicap stírá také o 50 kg nižší hmotnost díky absenci pohonu všech kol, takže Lusso T váží 1870 kg a po dynamické stránce umí se svým dvanáctiválcovým sourozencem držet krok. Čtyřkolka akceleruje z místa na stovku za 3,4 sekundy, slabší zadokolka je však pomalejší pouze o jednu desetinu vteřiny. Rozdíl v maximální rychlosti je poněkud větší – 335 vs. 320 km/h, pochopitelně v neprospěch „Téčka“.

Více informací Ferrari prozatím nenabízí, tedy kromě toho, že přeplňovaná verze si ponechala nový systém řízení kol zadní nápravy a podle normovaného testu by měla v průměru jezdit za 11,6 litru na 100 kilometrů.

23.9.2016 12:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist