autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Ferrari FF živě ze Ženevy
Ferrari FF živě ze Ženevy
Ženeva byla místem, kde se široká novinářská obec poprvé naživo setkala s první sériovou čtyřkolkou Ferrari. Model FF se tu představil hned ve dvou barvách. Ani v jedné nevypadá přímo úchvatně, ale to není jeho úkolem. Ferrari FF je prvním autem z Maranella, použitelným každý den, strojem který vezme svého majitele na nákup i na lyže. Tak náročné poslání si vynutilo jisté kompromisy v designu exteriéru, ale nic z toho nezabránilo žurnalistům, aby se u stánku Ferrari seřadili do dlouhé fronty. Na prohlídku interiéru se čekalo minuty.
Pro rekapitulaci: FF dosatalo karoserii hatchback s trojicí dveří a čtyři plnohodnotná sedadla, což jsou pro Ferrari svého druhu další dvě poprvé. Nejde o plané řeči, v autě je místo nejen vpředu, ale také na zadních sedadlech, byť kolena cestujících tu stále nenajdou nadbytek prostoru. Kufr o objemu 450 litrů postačí na týdenní dovolenou ve dvou a sklápěcí zadní sedadla dovolí naložit věci nejméně na měsíc. Auto má delší rozvor než kupé 612, která nahrazuje, ale délka i šířka zůstaly téměř stejné. Prostor uvnitř našli u Ferrari lepším uspořádáním interiéru a zvýšením střechy.Pod kapotou nového modelu Ferrari se ukrývá vidlicový dvanáctiválec, příbuzný starších motorů z Maranella. Objem jednotky vyskočil jen o půl litru (z 5,75 na 6,25 l), ale výkon 660 koní představuje nárůst o 22 procent. S tím souvisí vyšší maximální rychlost – FF pojede až 335 kilometrů v hodině, model 612 zvládne jen 320 km/h. 680 newtonmetů točivého momentu je téměř o stovku víc než měl motor 612.
Síla putuje na kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. FF sice je čtyřkolka, ale za normálních okolnosí posílá výkon pouze na zadní nápravu. Teprve pokud elektronika zjistí potenciální problém s trakcí, pomůže autu přesměrováním koní dopředu. Velké Ferrari by se díky tomu mělo chovat téměř jako zadokolka, přestože na stovku zrychlí za 3,7 sekundy (612 za 4,3 s) a pojede bezpečně i po sněhu. (TIP: Ferrari FF je ve skutečnosti druhou čtyřkolkou z Maranella, o té první, prototypu Ferrari 408, si přečtěte na našem sesterském webu SuperSports.cz)
autoweb.cz