Ferrari California T (2014): model s interním označením F149M zřejme odhalen únikem
autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Ferrari California T (2014) oficiálně, její přeplňovaný osmiválec nabízí 560 koní
Ferrari California T (2014) oficiálně, její přeplňovaný osmiválec nabízí 560 koní
Toto je první produkční Ferrari s přeplňovaným motorem od ukončení výroby modelu F40 v roce 1992. Tehdejší supersport a předchůdce strojů F50, Enzo či LaFerrari se musel spokojit s vidlicovým osmiválcem o objemu pouze 2936 cm3, který společně s dvojicí turbodmychadel produkoval 478 koní. Co nabízí zbrusu nová California T?
Mezi její přední kola byl místo atmosférické 4.3 V8 se 490 koňmi nainstalován vidlicový osmiválec s objemem 3,9 litru (3855 cm3). Díky vysokotlakému dopingu ve formě páru turbodmychadel je nová jednotka schopna odevzdat 560 koní při 7500 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 750 newtonmetrů.
Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je vůz díky těmto parametrům schopen vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy, což ve srovnání s předchůdce představuje zlepšení o dvě desetiny vteřiny.
Maximální rychlost pro tuto chvíli ještě neznáme, stejně jako třeba hmotnost a pár dalších důležitých detailů, zachytili jsme však informaci o emisích CO2, které nám pomáhají rozklíčovat přibližnou průměrnou spotřebu. Podle Ferrari novinka vyprodukuje 250 g oxidu uhličitého na kilometr, což je ekvivalent cirka 10 litrů na 100 kilometrů.
Italská automobilka se dušuje, že navzdory přeplňování si California T ponechá (také díky ploché klikové hřídeli) charakteristický zvukový projev, přičemž těm správným plným tónům mají pomáhat rovněž laděné nasávání i výfukový trakt.
Pokud jde o reakce na plyn, také zde se snaží Ferrari své fanoušky uklidnit. Podle prvních zpráv mají turbodmychadla v zájmu co nejmenší setrvačnosti velmi kompaktní rozměry a elektronika pracuje se systémem „variabilního managementu přetlaku“. Výsledkem má být „prakticky nulová turbo-díra“. Jestli tomu tak skutečně je, bude možné zjistit až po prvních praktických testech, každopádně – jak se říká – slibem nezarmoutíš.
Co dalšího je nové? Pochopitelně karoserie a design, i když je zřejmé, že California T značně vychází z tvarů svého předchůdce. Jinak naladěné by mělo být také výrazně rychlejší a ostřejší řízení a nechybí nejnovější provedení adaptivního odpružení s magneto-reologickými tlumiči „Magnaride“, které je o 50 procent rychlejší než dříve.
Pokud budete mít chuť zkoumat hranice „Téčka“, pomůže vám modernější systém F1-Trac, naopak při zpomalení se bude moci řidič spolehnout na karbon-keramické kotouče, které podle Ferrari zajistí opakované zastavení vozu ze 100 km/h na vzdálenost 32 metrů.
Pochopitelně California T si ponechává pevnou skládací střechu, kterou dokáže elektro-hydraulika sklopit anebo rozložit v průběhu čtrnácti sekund. Novinkou je pro změnu tzv. Turbo Performance Engineer (TPE) umístěný mezi dvěma výdechy uprostřed palubní desky – jde o displej s dotykovým ovládáním nabízející možnost listovat v menu s informacemi k využití výkonu nového motoru.
Premiéra auta proběhne podle očekávání na ženevském autosalonu už za tři týdny.