Ferrari California s manuálem

Ferrari vyšlo vstříc malé skupině zakázníků... A dalo jim horší auto!

V roce 2009 se k prvním zákazníkům dostalo Ferrari California. Jde o vůbec první vůz této automobilky s pevnou skládací střechou. Ačkoli ale bývá tento kupé-kabriolet označován jako automobil pro holky, California není vůbec pomalá.

Dovedete si totiž představit slečinku, jak s ovladačem Manetino otočeným do polohy RACE krotí stádo 460 koní, které putují z ječivého atmosférického osmiválce o objemu 4,3 l na zadní nápravu a dokáží toto Ferrari vystřelit na stovku za 3,9 s, tedy v případě dvouspojkové sedmistupňové převodovky s řazením pádly pod volantem?

Nyní, respektive příští měsíc, budou mít zájemci o Ferrari California možnost volby mezi dvouspojkovou převodovkou a šestistupňovou manuální, která by měla podle Ferrari uspokojit asi 10% zákazníků.

Výsledný poměr rozložení hmotnosti činí 47/53, převodovka zůstala stále umístěna v zadní části Californie. Instalace manuálu s sebou přináší zhoršení dynamických parametrů, konkrétně zrychlení se odehraje za 4,2 s a maximální rychlost činí 311 km/h. S manuální převodovkou narostla spotřeba o 11%. V kombinovaném cyklu tedy California průměrně spolyká 14,5 l/100km.

Časy automatů, které autu ubíraly výkon a dělaly z dobrého auta špatné, jsou dávno pryč. Nyní toto začíná pomalu platit o manuálu, který bude brzy patřit do starého železa… Pořád ale platí, že s manuálem jste daleko více propojeni s vozem, i když už asi ne rychlejší.

autoweb.cz

25.3.2010 6:58

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist