Ferrari 458 Spider poprvé veřejně

Otevřená verze italského osmiválcového supersportu má úspěch zaručen. Především ale vypadá zatraceně dobře, a to ani nemusíme slyšet motor.

Jde především o princip, abyste mohli říci, že vlastníte Ferrari. Je tedy svým způsobem úplně jedno, co má tohle auto pod kapotou a i kdyby dostalo koncernový tříválec 1.2 HTP, pořád byste mohli říci, že jezdíte ve Ferrari. A to pro mnoho lidí stačí. Jenže Italové naštěstí moc dobře ví, že ikonické postavení se buduje i díky použité špičkové technice.

Nové Ferrari 458 Spider, jehož první snímky jsme si mohli prohlédnout už před frankfurtským autosalonem, tak navazuje na svého uzavřeného příbuzného a používá ten samý atmosférický osmiválec o objemu 4,5 litru, který posílá na zadní kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku výkon 570 koní a točivý moment 540 Nm. Na stovku auto akceleruje za méně než čtyři sekundy a třístovka je pro něj samozřejmostí.Otevřené Ferrari 458 Spider přichází se zajímavě řešeným sklopným střešním panelem, který nezabírá moc místa, je docela lehký a především funguje lépe než pověstné italské plátěné střechy na supersportech, které mají tendenci ulétnout v jakékoli jiné rychlosti než je rychlost chůze. Střecha na Ferrari se složí za 14 sekund a lze s ní prý operovat i za jízdy.

Dalším lákadlem pak bude samozřejmě zvukový projev. Se střechou dole a někde mezi skalami nebo v tunelu bude určitě paráda poslouchat charakteristický jekot motoru ve vysokých 9250 ot./min., kam až se může roztočit. Cenu zatím ještě neznáme, ale počítejte s navýšením oproti standardnímu modelu.

autoweb.cz

14.9.2011 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist