Ferrari 458 Challenge poprvé veřejně

Ferrari představilo ostrou závodní verzi svého nového "základního" modelu veřejnosti. Motor zůstal kupodivu sériový.

Na autosalonu v Boloni byl veřejnosti představen ostrý závodní speciál Ferrari 458 Challenge, který vychází z produkčního modelu Ferrari 458 Italia. Nový speciál nahradí v některých týmech dosluhující modely vycházející z Ferrari F430. Nová verze je samozřejmě výkonnější, propracovanější a zase o kus rychlejší.

Je ale překvapivé, že Ferrari nijak neupravovalo motor. Atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,5 l zůstal naprosto nezměněn a produkuje stále stejných 570 koní v 9000 ot./min. Jediné, co Ferrari na pohonu upravilo, je odstupňování a naprogramování sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Ze silničního auta je převzatý i elektronicky řízený diferenciál E-Diff.Ferrari 458 Challenge je samozřejmě díky použití jiných materiálů (a  také díky vyházení zbytečné výbavy) o kus lehčí než silniční verze 458 Italia. Nový je i podvozek, auto jezdí o 50 mm blíže k asfaltu, a  uplatnění našly i nové karbon-keramické brzdy Brembo s nově vyvinutým systémem ABS, který byl testován na speciálu Ferrari 599XX.

Ferrari 458 Challenge také prvně dostalo elektronický systém kontroly trakce F1-Trac, který je uzpůsobem pro okruhové využití. Uplatnění najde především při závodech na mokru. Výsledkem všech novinek je „oficiální“ čas na testovacím okruhu Fiorano s hodnotou 1:16,5 (o 2 sekundy rychlejší proti 430 Challenge) a maximální dosažené boční přetížení 1,6 g.

autoweb.cz

3.12.2010 6:30
Více o tématu: autoFerrariFiorano

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist