autoweb.cz > Chevrolet > Falešná kontroverze: je Chevrolet Volt elektromobil?
Falešná kontroverze: je Chevrolet Volt elektromobil?
Spojené státy zmítají zapálené diskuse, pro Evropana těžko pochopitelné. Elektromobil nebo hybrid, hlavně že jede a nežere, pravda? Ne tak ve Spojených státech, kde zástupci médii poprvé vyzkoušeli Chevrolet Volt. Většina z nich tvrdě zkritizovala General Motors za to, že prodává obyčejný hybrid. A pak přišel magazín Motor Trend s prvními čísly: 1,85 l/100 km ve městě a lehce přes tři litry mimo město s plynem na podlaze. Pořád se chcete hádat?
Pokud jsou čísla Motor Trendu správná, je Volt nezpochybnitelným úspěchem přímo fenomenálních rozměrů (a problémem pro Toyotu). Časopis s šedesátiletou tradicí si za nimi stojí. První bylo naměřeno v ulicích Los Angeles, ale redaktoři chtěli vybít baterie, a tak vyrazili do kopců za město. Zkoušeli vše včetně nejvyšší rychlosti 160 kilometrů v hodině. Spotřeba vyšplhala na 3,2 litru na sto kilometrů.Článek Motor Trendu říká, že jedna z největších amerických motoristických autorit nemá s hybridní povahou Voltu žádný problém. Bere tím vítr z plachet kritikům, kteří se nebáli slov jako skandál, podvod či ztráta tváře. Chevrolet se pokoušel oheň uhasit podrobnějšími informacemi o vnitřním uspořádání pohonného ústrojí, ale příliš světla do problematiky nevnesl.Nevysvětlil totiž to nejdůležitější. Podle médií je spalovací motor Voltu propojen přímo s koly, což nakonec naznačují i zprávy z vývoje Opelu Ampera (viz související články). GM to nepopírá ani nepotvrzuje. Říká pouze tolik, že v rychlostech nad 110 kilometrů v hodině čtyřválec o objemu 1,4 litru pomáhá pohánět kola. Výrazně tím snižuje spotřebu.
Zda je spojení mechanické, či zda dojde pouze k tomu, že generátor přestane nabíjet baterie a posílá elektřinu přímo přední nápravě, není jasné. GM konstatuje, že bez trakčního elektromotoru by Volt nebyl schopen pohybu, a proto je nefalšovaným elektromobilem. Jenže koho to zajímá? 1,85 litru na sto, to je opravdu něco.
autoweb.cz