Faceliftovaná DS 3 si chce podmanit mladou generaci. Přijíždí i s čistě spalovacími motory

Omlazený, čistě francouzský produkt se v české premiéře kromě elektřiny představil s benzínovým i dieselovým motorem. Díky bohu.
20230331_121124-1100x618.jpgCelá galerie 12 Zdroj: Sabina Sarkisovová

I když se značka DS Automobiles transformuje a od blízkých let bude v její nabídce jen portfolio elektrifikovaných aut, v rámci DS 3 si pro trhy drží ještě klasické petrolheadské motorizace. Čeští zákazníci si tak budou moci vybrat, jestli chtějí 130 koní řídit buď s 1.2 benzínem, nebo si pod kapotu zvolí 1.5 dieselu. Buď, jak buď, budou se muset „smířit“ s 8stupňovou automatickou převodovkou.

Dynamičtější prvky

Vizuálně DS 3 vyspěla. Zaujala dravější postoj i pohled a je na první dobrou mnohem čistší než předešlá generace. Hlavní změna se odehrála v přepracované širší přední masce chladiče, která je v závislosti na verzi doplněna černými nebo chromovanými diamantovými prvky. Z předního pohledu vás pak zaujme přepracovaný nárazník s aerodynamickými profily, který je umě napojen na nové světlomety denního svícení a LED světla.

Ona finesa v podobě vysouvacích klik dveří, žraločích ploutví u zadních dveří či neviditelných vnějších lišt oken, je takovým malým bonbonkem v oné vizuální radosti z popisovaného vozu.

Barva pro ni, i pro něj

Radostí budou šílet pak milovníci kontrastních barev, protože kromě klasických nemetalických či metalických, jsou na výběr i dva nové perleťové odstíny – červená Diva, třívrstvý lak určený exkluzivně novému modeu DS3 a šedá barva Laquered. A nechybí samozřejmě kombinovatelnost s odlišnou barvou střechy.


Jak vypadala předchozí generace DS 3 Crossback?


Na výběr máte z pěti typů výbav, přičemž za nás ta nejzajímavější je sportovní Performance Line nebo Line +, u které máte sedadla, lišty přístrojové desky a panely dveří potaženy umělou kůži Alcantara. A poté ta nejvyšší Opera, který oplývá interiérem z černé kůže Nappa Basalte se sedadly s motivem proplétání Bracelet, což působí luxusním dojmem.

Péče francouzských designérů

Inženýři věnovali vnitřnímu prostoru mimořádnou péči a pro DS 3 vyvinuji nový volant s tlačítky pro asistenční systémy a infotainment.  Stejně tak uvnitř naleznete i nový středový displej s úhlopříčkou 10,3″ s vysokým rozlišením, který je k dispozici ihned v základní nabídce.

Cena benzínové varianty začíná na 770 000 Kč včetně DPH a je schopna se vyšplhat, podle stupně výbavy, až na 980 000 Kč. V naftě si v základu připlatíte o 100 000 Kč a v nejvyšší verzi pak dosáhnete na částku 1 030 000 Kč s DPH.

DS 3 je vizuálně zajímavým vozem a své zákazníky si určitě najde. Ostatně tím, že povědomí o značce DS Automobiles stále stoupá, jich na českých silnicích vídáme čím dál tím více. Ale jestli osloví mladou generaci, to je diskutabilní.


Čtěte dál:

Test DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi: Když vítězí umění a spotřeba

Test DS 4 1.5 BlueHDi 130 pohledem ženy aneb Pozor, jede graciéznost


 

1.4.2023 8:00| autor: Sabina Sarkisovová | zdroj: DS Automobiles

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist