autoweb.cz > BMW > Facelift pro BMW řady 1 Coupé a Cabrio
Facelift pro BMW řady 1 Coupé a Cabrio
BMW řady 1 čeká ještě minimálně jeden rok na trhu. Verze kupé a kabriolet ale vydrží v prodeji mnohem déle. Než se ukáže úplně nový model, který by měl zůstat u pohonu zadních kol, budou se kupé a kabriolet snažit oslovit styluchtivé zákazníky novým interiérem a modifikovanými motory.
Největší změna se týká modelu BMW 135i Coupé a Cabrio, který nyní dostal novější motor s dvoukomorovým turbodmychadlem TwinPower Turbo. Tato technologie nahradila dvojité přeplňování a podle BMW přináší ještě lepší reakci na plyn a plynulejší nástup výkonu. Čísla přítom zůstala stejná, motor má stále 306 koní výkonu a 400 Nm točivého momentu, který je k dispozici už od „dieselových“ 1200 ot./min.BMW 135i zdolá stovku za 5,3 sekundy (5,6 v případě kabrioletu), ale když si připlatíte za sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku s pádly pod volantem, na stovce budou oba modely za 5,2, respektive 5,5 sekundy. Maximální rychlost obou verzí je omezena na 250 km/h. BMW myslí i na kytičky, verze 135i Coupé spotřebuje 8,5 litru na 100 km, kabriolet pak o jednu deci více.
BMW řada 1 velká fotogalerie
Ostatní motory zůstávají nezměněny. Benzínové jednotky zastupují atmosférické čtyřválce 118i (pouze pro kabriolet) a 120i a třilitrový šestiválec v BMW 125i. Diesely jsou k dispozici tři – základní 118d, silnější 120d a dvakrát přeplňovaný dvoulitr ve verzi BMW 123d s výkonem 204 koní. Pohon zadních kol samozřejmě najdete ve všech modelech.
Hlavní změny se udály uvnitř. Interiér dostal nové detaily, kvalitnější materiály a novou základní nebo rozšířenou příplatkovou výbavu. BMW lehce upravilo i design exteriéru, který se dotkl nárazníků a světel s novými výraznějšími „kroužky“ charakteristickými pro všechna současná BMW.
Veřejnosti se omlazené kupé a kabriolet ukáží na autosalonu v Detroitu a prodej začne prakticky okamžitě. Ceny by se neměly měnit a podle zákulisních informací dokonce nepatrně klesnou. Uvidíme, jak tomu bude na našem trhu.
autoweb.cz