F1 2024: Podívejte se, jak vypadají všechny nové monoposty. Názvy dvou týmů si budeme asi muset někam napsat

Titul za nejbizardnější název získává tým Visa Cash App RB Formula 1 Team. Dalším novým jménem na scéně je Stake F1 Team, který nahradil Alfu Romeo a který bude měnit svůj název podle toho, v jaké konkrétní zemi se zrovna pojede.
sauber-c44-2-1100x618.jpgCelá galerie 41 Zdroj: Stake F1 Team

Nová sezóna F1 je za dveřmi. První závodní víkend proběhne v Bahrajnu hned na začátku března. Letošní program je navíc hodně našlapaný, protože se pojede plných 24 závodů. Ten úplně poslední se odehraje v Abu Dhabi až v termínu od šestého do osmého prosince.

S blížícím se začátkem sezony jednotlivé týmy postupně představovaly své závodní náčiní. Závodní monoposty pro sezonu 2024 zatím odhalily jako první stáje Haas, Alpine, Williams, bývalá Alfa Romeo a bývalé Alpha Tauri. Větší hráči na scéně se přidali až tento týden.

Fanoušci F1 už zřejmě také dobře ví, že se ve startovním poli objevují dvě zcela nová jména. Bývalý Sauber/Alfa Romeo se změnil na Stake F1 Team Kick Sauber (ačkoliv tady je to s tím názvem poněkud složitější), od sezony 2026 se pak Sauber změní na Audi. Druhé nové jméno nahradilo dosavadní Alpha Tauri. Na jeho místo nově přichází Visa Cash App F1 RB.

Visa Cash App RB Formula 1 Team

Jezdecká dvojice u tohoto nově pojmenovaného týmu zůstává stejná. Za volant usedne Daniel Ricciardo a Júki Cunoda. Oficiální označení nového monopostu je VCARB01 a v mnoha ohledech navazuje na loňské Alpha Tauri.

Alpine A524

Francouzský tým Alpine vyrazí do sezony 2024 s monopostem označeným jako A524. Jestliže například Red Bull už dříve říkal, že připraví pro rok 2024 pouze evoluci svého vítězného stroje, tak u Alpine údajně došlo k významným změnám a na autě nezůstalo původní téměř nic. Není se příliš čemu divit, protože v sezoně 2023 zůstal tým Alpine daleko za očekáváním.

Za tým Alpine bude dále jezdit Pierre Gasly a Esteban Ocon.

Kick Sauber, nebo vlastně Stake F1?

Zajímavá situace bude během sezony 2024 u Sauberu. Ten se totiž oficiálně jmenuje Stake F1 Team Kick Sauber, jenže společnost Stake coby jeden z hlavních sponzorů provozuje on-line kasina a jejich propagace je v některých zemích zakázaná. Proto se mají užívat dva názvy podle toho, co zrovna v daném státu, kde se pojedou závody, povoluje legislativa.

Zelený monopost týmu, který na startovním roštu nahradil Alfu Romeo, nese označení C44. A podobně jako u Alpine je také zde co napravovat, protože Alfa Romeo loni skončila v poháru konstruktérů předposlední. Jezdeckou dvojici tvoří Valtteri Bottas a Zhou Guanyu.

Haas VF-24

Haas je tým, který chtěl na loňskou sezonu především zapomenout, protože skončil v poháru konstruktérů úplně poslední. Možná i proto ukázal své nové auto hned začátkem února jako první ze všech. Nový vůz dostal označení Haas VF-24 a přebírá si některá řešení, která tým uplatnil už loni.

Stejně jako minulý rok bude za Haas jezdit dvojice zkušených jezdců Kevin Magnussen a Nico Hulkenberg. Pohonná jednotka pro VF-24 opět pochází od Ferrari.

Williams FW46

Po Haasu ukázal své nové auto pro nadcházející sezonu jako druhý v pořadí Williams. Ten se v roce 2022 hodně trápil, ale loňský rok se nesl ve znamení řady zajímavých výsledků a celkového zlepšení. Na to by měl monopost FW46 i celý tým navázat. V zádech bude mít nového partnera, kterým je značka Puma. Ostatně odhalení nového auta proběhlo v New Yorku právě v hlavní prodejně Pumy.

S Williamsem bude letos jezdit Alex Albon, který celý tým loni táhnul. Druhům jezdcem je Američan Logan Sargeant.

Aston Martin AMR24

Pro Aston Martin byla loňská sezona velmi úspěšná. Zejména v její úvodní části tým překvapil úplně všechny, když dokázal zdatně nahánět dokonce i Red Bull. Jenže druhá polovina loňského ročníku přinesla potíže a ústup z předních příček. Tyhle komplikace se ale nakonec podařilo vyřešit. Právě na zkušenosti a poznatky, které tým nabral loni, má nový monopost navázat. Jezdeckou dvojici stále tvoří Fernando Alonso a Lance Stroll.

Mimochodem, Aston Martin spolu se svým novým monopostem odhalil také nové sportovní kupé Vantage a jeho závodní verzi Vantage GT3.

Ferrari SF-24

O Ferrari se nedávno hodně mluvilo především kvůli konci Carlose Sainze a příchodu Louise Hamiltona. Tahle přestupová bomba možná trochu zastínila odhalení nového monopostu s označením SF-24, které proběhlo začátkem tohoto týdne. Do této formule tedy Carlos Sainz ještě usedne, druhým jezdcem je stále Charles Leclerc. Ferrari dokončilo loňskou sezonu na celkově třetím místě, což bylo zklamání.

McLaren MLC38

Loňská sezona byla pro McLaren v podstatě opakem toho, co zažíval Aston Martin. Zatímco ten začal výborně a následně přišly problémy, McLaren měl začátek sezony hodně špatný, ale postupem času se dokázal zlepšovat a závěr sezony už přinesl zajímavé úspěchy. Nový monopost s označením MLC38 tak logicky navazuje na úpravy ze závěru ročníku 2023. Za McLaren bude opět jezdit dvojice Lando Norris a Oscar Piastri.

Mercedes W15

Tým Mercedesu nakonec loni obsadil velmi dobré druhé místo za nedostižným Red Bullem, jenže výsledky v závodech nebyly zdaleka takové, jaké si tým představoval. Odlišná koncepce auta ve srovnání s ostatními se ukázala jako nešťastná a zejména na rovinkách vůz dost ztrácel. Také díky tomu Mercedes navzdory dobrému umístění v poháru konstruktérů nedokázal v sezoně 2023 vyhrát žádný závod. Do nové sezony tým odstartuje s monopostem označeným jako W15, který se od loňského auta dramaticky liší.

Svůj vůz Mercedes představil ve středu na Valentýna. Letos naposledy za volant usedne Louis Hamilton, který už míří do Ferrari. Druhým jezdcem zůstává George Russell.

Red-Bull RB20

Jako úplně poslední ze všech představil své auto pro novou sezonu loni naprosto dominantní Red-Bull, který vyhrál 21 z celkového počtu 22 závodů. Úspěšný tým letos slaví 20 let v seriálu F1 a na loňskou sezonu chce navázat s autem, o kterém říká, že to je „radikální evoluce“ loňské RB19. Nový monopost dostal ostřeji tvarovanou příď a celkově užší profil.

Jezdecká dvojice zůstává stejná. Dobrá zpráva je to především pro Sergia Péreze, který v roce 2023 zdaleka tak dobrých výsledků jako Max Verstappen nedosahoval. Red Bull považuje za své hlavní konkurenty pro sezonu 2024 McLaren, Ferrari a Mercedes.

Dnes už tedy mají po premiéře úplně všechna auta všech týmů, sezona 2024 se rozjede ani ne za dva týdny. Příští týden, v termínu 21. až 23. února, proběhne oficiální předsezonní testování a o týden později už je na programu první závod, který se uskuteční v Bahrajnu.

Kalendář závodů F1 v roce 2024

29. února – 2. března – Velká cena Bahrajnu
7. – 9. března – Velká cena Saúdské Arábie
22. – 24. března – Velká cena Austrálie
5. – 7. dubna – Velká cena Japonska
19. – 21. dubna – Velká cena Číny
3. – 5. května – Velká cena Spojených států
17. – 19. května – Velká cena Emilia Romagna, Itálie
24. – 26. května – Velká cena Monaka
7. – 9. června – Velká cena Kanady
21. – 23. června – Velká cena Španělska
28. – 30. června – Velká cena Rakouska
5. – 7. července – Velká cena Velké Británie
19. – 21. července – Velká cena Maďarska
26. – 28. července – Velká cena Belgie
23. – 25. srpna – Velká cena Nizozemska
30. srpna – 1. září – Velká cena Itálie
13. – 15. září – Velká cena Ázerbajdžánu
20. – 22. září – Velká cena Singapuru
18- – 20. října – Velká cena Ameriky
25. – 27. října – Velká cena Mexika
1. – 3. listopadu – Velká cena Brazílie
21. – 23. listopadu – Velká cena Las Vegas, USA
29. listopadu – 1. prosince – Velká cena Kataru
6. – 8. prosince – Velká cena Abu Dhabi

16.2.2024 9:10| autor: Lukáš Dittrich | zdroj: Alpine, F1, Stake F1 Team, Williams F1

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist