Evropští prodejci aut zahájili rok optimisticky

Prodej nových aut v lednu vzrostl o 2,6 procenta, dařilo se zejména koncernu Volkswagen.

Prodej nových automobilů v Evropě se v lednu zvýšil o 2,6 procenta na 1,26 milionu vozů. Za nárůstem stála především největší evropská automobilka Volkswagen, jejíž součástí je rovněž česká Škoda Auto. Vyplývá to z údajů Evropského svazu výrobců automobilů ACEA. „Číslo bylo sice ovlivněno jedním pracovním dnem navíc, ale představuje povzbudivý začátek roku pro toto odvětví,“ uvedl svaz. V Německu a Itálii se prodej zvýšil o více než deset procent, zatímco v Británii se prodej prudce snížil kvůli zrušení daňové úlevy na naftové automobily.

Prodej německé společnosti Volkswagen stoupl o 19,5 procenta na téměř čtvrt milionu vozů a její tržní podíl se zvýšil na 19,7 procenta z 16,9 procenta před rokem. Prodej jejích značek VW, Audi a Seat se zvýšil o více než deset procent. Výrazněji pozadu nezůstala ani česká Škoda, která zaznamenala nárůst o 9,1 procenta. Druhé místo obsadil francouzský konkurent PSA Peugeot Citroën, ačkoli jeho prodej klesl o 2,5 procenta na 173 419 vozů. Na třetí příčce se umístil Ford, jehož prodej se snížil o 0,6 procenta na 138 759 aut.

autoweb.cz, ČTK

17.2.2006 10:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist