autoweb.cz > legislativa > dopravní předpisy v čr > EU: Jste řidič? Jste nesvéprávný a je nutné Vás sledovat a napravit
EU: Jste řidič? Jste nesvéprávný a je nutné Vás sledovat a napravit
Prý máme hodně mrtvých na silnici a je nezbytně nutné tomu udělat europřítrž. No a jak? Přece připojením nesvéprávných řidičů na přístroje sociálních inženýrů. Mílovými kroky se blíží den, kdy nasednete do vozu a cestou se z instalovaných eurounijních reproduktorů (které si samozřejmě povinně zaplatíte) bude ozývat „udělujeme Vám automatickou pokutu za porušení nařízení Evropské komise číslo…“
Když dáte na jednu misku vah celkový počet automobilů v členských státech EU, přidáte k tomu celkový počet absolvovaných denních jízd řidiči a k tomu celkový počet denně najetých kilometrů, to vše v porovnání s počtem mrtvých na silnicích, zatímco na druhou misku vah dáte každodenní počet mrtvých v důsledku například užívání alkoholu, cigaret, přežírání… vylétne Vám miska s mrtvými na silnicích do nebeských výšin. I při porovnání počtu aut, jízd a najetých kilometrů na straně jedné, s užíváním kuchyňského nože na straně druhé, je používání kuchyňského nože nakonec dost možná nebezpečnější. Jenže správná funkce EU je přece založena na dostatku informací o občanech, nezbytných k posouzení, vyhodnocení, navržení a prosazení postupů, které povinně zajistí, že jim všem bude líp. Jelikož uhlídat každého zvlášť je problém, protože mají svůj mozek, je nutné hlídat to, co mozek nemá, ale zároveň to člověk používá každý den.Na přelomu září a října tohoto roku přijal Evropský parlament „usnesení o evropské bezpečnosti silničního provozu v letech 2011 až 2020”. EU si vytkla za cíl bojovat proti veškerému nebezpečí, které na nás číhá, aby ho eliminovala a my se měli zase všichni v Unii lépe. Prodej automobilů pokračuje a počet řidičů i ujetých kilometrů se zvyšuje, a tak se EU rozhodla stanovením od stolu snížit počet obětí na silnicích do roku 2020 o polovinu. Politici a byrokrati se usnesli, ostatně jako v řadě jiných oblastí, že zkrátka sníží to či ono a zvýší něco jiného. Jak chtějí svých cílů dosáhnout, tentokrát v oblasti bezpečnosti silničního provozu?
1) „Evropský parlament vyzývá Evropskou komisi, aby zlepšila rámcové podmínky pro bezpečnější a ekologičtější dopravu, jako je např. chůze, jízda na kole, autobusová či železniční doprava, s cílem podněcovat jejich využívání. (…) Veřejná doprava je daleko bezpečnější než individuální motorová doprava.“ (komentář: Těšme se na nové státní reklamy v TV, rádiích a na billboardech s usměvavými cyklisty a chodci, kteří dobrovolně odstavili svá auta a jsou šťastní, zatímco v ruce či na triku mají nezbytnou vlaječku EU.)
2) „Dopravní výchova a vzdělávací programy pro účastníky silničního provozu by měly začínat již od útlého věku v rodině a ve škole a měly by zahrnovat jízdu na kole, chůzi a používání hromadné dopravy“. (komentář: Těšme se na nové předměty ve školách našich ratolestí a na nové vymývání mozků o tom, jak škodlivá jsou auta, co mají rodiče doma.)3) Každé tři roky vypracují členské státy EU povinně vyhodnocení stavu a připraví aktuální kampaň k bezpečnosti silničního provozu. (komentář: Už nějak nemám sílu na komentář, když si představím, kolik to veřejnou kasu bude stát.)
4) Evropský parlament vyzývá Evropskou komisi, „aby odpovědné orgány zavedly omezení rychlosti na 30 km/hod v obytných zónách a na všech jednoproudových silnicích ve městech, které nemají samostatný jízdní pruh pro cyklisty“. (komentář: To by bylo, aby nakonec nebylo rychlejší jet na kole nebo jít pěšky…)
5) Evropský parlament také vyzývá Evropskou komisi a členské státy, aby „podporovaly cyklistiku a pěší turistiku jako samostatný druh dopravy a nedílnou součást všech dopravních systémů“. (komentář: Není to diskriminace ostatních dosavadních druhů dopravy? Možná ano, ale co, když cyklostezky jsou tak příjemně drahé a tak hezky se z veřejné kasy staví s pocitem cyklobudovatelského úsilí.)6) Evropský parlament „vyzývá komisi, aby podpořila pokyny na podporu osvědčených postupů v opatřeních na zklidňování dopravy“. (komentář: Málo je retardérů a účelných překážek, zabezpečujících neplynulost silniční dopravy. Pro bezpečnost jízdy je zjevně v EU nezbytně nutné brzdit a rozjíždět, brzdit a rozjíždět… A emise? Ty teď neřešíme, teď přece řešíme bezpečnost silničního provozu.)
7) Také toto je hezké: „Vyzýváme komisi, aby předložila do konce roku 2012 legislativní návrh, včetně časového plánu a podrobného postupu schvalování, stanovující postupné zavádění (a to zpočátku do pronajatých vozidel a následně i do užitkových a soukromých vozidel) integrovaných systémů záznamu nehod se standardizovanými přístroji, které zaznamenávají příslušné údaje před, během a po nehodě.“ (…) a má být „vypracován návrh týkající se výbavy vozidel tzv. inteligentními systémy asistence rychlosti, který bude zahrnovat i časový plán, registrační postupy a k tomuto účelu nutnou silniční infrastrukturu“. (komentář: Právě jsem pojal podezření, že se Orwell s Kapschem a Barrosem museli znát…)Když jsem došel k výzvě členským státům „zajistit odpovídající povrch vozovek, který zvyšuje odolnost proti smyku, vůči klimatickým a meteorologickým vlivům, zlepšuje viditelnost a vyžaduje minimální údržbu, čímž zvyšuje bezpečnost uživatelů infrastruktury“, přičemž jsem si představil tu betonovou a asfaltovou lobby na veřejné rozpočty (vyměnit budeme muset možná asi tak 99% silnic, jakoby nestačilo, že dnes frézujou i ty dobré, jen aby ke konci roku utratili všechny prachy a nemuseli je vracet), přestal jsem číst dál.
Tak co, řidiči. Líbí? Vítejte v reálné EU, řešící Vaše skutečné problémy…
František Matějka
článek byl převzat s laskavým svolením autora z webu frantisekmatejka.cz.
odkaz na původní článek: http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/230416/EU-Jste-ridic-Jste-nesvepravny-a-je-nutne-Vas-sledovat-a-napravit.html