autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Eterniti Hemera: Známe další informace
Eterniti Hemera: Známe další informace
Nový malosériový britský výrobce pomalu vystupuje ze stínů. Už ve Frankfurtu uvidíme prototyp prvního modelu značky Eterniti, luxusního SUV jménem Hemera, které by se mělo na trhu objevit příští rok. To byly dosud v podstatě všechny známé informace. Nyní víme víc. Za Eterniti Motors stojí hned dvě známá jména: pilot Formule 1 Johnny Herbert a bývalý inženýr Jaguaru Alastair Macqueen.
Že bude Hemera terénním crossoverem jsme dosud pouze hádali z prvního náčrtku. Tým Eterniti Motors nyní potvrdil, že auto stojí na „nejlepší dostupné platformě velkého SUV“, což může znamenat cokoli od Porsche po Range Rover. Technika bude nicméně výrazně upravená a karoserie z uhlíkem vyztužených plastů zcela nová. V době svázané emisními předpisy není v silách malé automobilky vyvinout vlastní motor, takže také pod kapotou se objeví cizí technika, jen zatím nevíme od koho.Zákazníci nezaplatí za auto málo, Hemera je vyjde na více než čtyři miliony. Eterniti mluví o zcela novém segmentu – pravda je, že ačkoli superluxusní SUV chystá několik automobilek, na trhu zatím není žádný. Britský nováček dostane luxusní kožený interiér se spoustou zajímavé výbavy včetně sklápěcích zadních sedadel, chlazeného boxu a několika integrovaných iPadů. Podrobnosti se budeme dozvídat postupně, nicméně první showroom značky by měl otevřít své dveře ještě letos v Londýně a příští rok jich bude několik po celém světě.Neříkají vám nic jména v úvodu? Johnny Herbert byl úspěšný v mnoha seriálech po celém světě, včetně těch formulových. V F1 nikdy nevyšplhal na vrchol, ale byl pravidelným účastníkem velkých cen po celá devadesátá léta (odešel na konci roku 2000) a má doma tři poháry pro vítěze. Vyhrál také čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, a to v roce 1991 na Mazdě 787B. Herbert se bude angažovat ve výoji vozů Eterniti, stejně jako v jejich mediální propagaci.
Alastair Macqueen je renomovaný britský konstruktér s desítkami let zkušeností. Začínal u Eddieho Jordana ve Formuli 3, ale koncem osmdesátých let už byl šéfinženýrem Jaguaru, kde dohlížel na celkové vítězství v Le Mans roku 1988 a double (1. a 2. místo) o dva roky později. Poté vedl vývoj silničního XJ220, které se stalo na několik let nejrychlejším autem světa. Už v roce 1997 Macqueen opět sklízel úspěchy v Le Mans. McLaren F1 připravený pod jeho dohledem vyhrál v třídu cestovních vozů. Další celkové vítězství přidal Alastair Macqueen v roce 2003 s týmem automobilky Bentley. U Eterniti se přirozeně chopí role šéfkonstruktéra.
autoweb.cz