autoweb.cz > Volkswagen > Elektromobil rychlejší než Formule 1? VW ID.R překonal rekord v Goodwoodu
Elektromobil rychlejší než Formule 1? VW ID.R překonal rekord v Goodwoodu
Romain Dumas projel v jižní Anglii trať o délce 1,86 kilometru za 39,90 sekundy. Závodní elektromobil o výkonu 680 k vylepšil 20 let nepřekonaný rekord o 1,7 sekundy. Dumas navíc zvítězil v nedělní jízdě „Sunday Shootout“.Držitelem dosavadního rekordu v renomovaném závodě do vrchu byl od roku 1999 Nick Heidfeld s monopostem McLaren-Mercedes MP4/13, poháněným spalovacím motorem o výkonu 780 k.
Romain Dumas na této krátké, ale komplikované trati perfektně využil potenciál závodního vozu ID.R a po vítězství na Pikes Peaku a rekordu pro elektromobily na Severní smyčce Nürburgringu stanovil další milník pro elektrickou mobilitu. Technologický partner Bridgestone, který byl již v roce 1999 dodavatelem pro rekordní jízdu v Goodwoodu, poskytl speciální pneumatiky pro sprint o délce 1,86 kilometru.
„Jsem velmi hrdý, že se mi s ID.R podařilo stanovit absolutní rekord v Goodwoodu. Krátký závod do vrchu je zcela výjimečnou výzvou. Protože je trať tak krátká, nesměl jsem se dopustit ani té nejmenší jezdecké chyby a také nastavení ID.R muselo být dokonalé až do nejmenších detailů. Bylo to mimořádně náročné, protože jsme předtím na trati nemohli testovat,“ řekl Romain Dumas, který již v roce 2018 dosáhl na stejném místě celkového vítězství s rekordním časem v kategorii elektromobilů.
Volkswagen Motorsport cíleně upravil konstrukci závodního vozu ID.R pro Festival rychlosti v Goodwoodu. V porovnání s rekordy na Pikes Peaku a Nürburgringu se nejnovější evoluční verze elektricky poháněného závodního vozu vyznačuje mimo jiné nižší hmotností.
V porovnání s Nürburgringem technici použili menší sadu akumulátorů a optimalizovali výkonovou charakteristiku. Díky tomu má nová sprinterská verze ID.R hmotnost včetně řidiče méně než 1000 kilogramů. ID.R kromě toho absolvoval rekordní jízdu bez systému DRS (Drag Reduction System – systém pro snižování aerodynamického odporu vzduchu), který byl vyvinut pro rychlé úseky Nürburgringu, protože nebyl vzhledem k charakteristice trati v Goodwoodu zapotřebí.