Elektrické Audi Q4 e-tron se prodává na i na 19“ plecháčích. Kde je koupíte?

Pro větší dostupnost svého nejmenšího elektromobilu e-tron si automobilka připravila dnes už netradiční základní kola. Jsou z materiálu, za nějž se lidé mohou stydět, avšak v rozměru, za jaký se nemusí cítit zahanbeně.
audi-q4-e-tron-base-model-1100x618.jpgCelá galerie 7 Zdroj: Audi

Moderní automobilový průmysl občas umí být zvláštně bizarní. Na stále častější reinkarnace slavných modelových pojmenování ve prospěch nové elektrické éry jsme si už trochu zvykli, ale právě teď se na světě objevila další netradiční zajímavost. V Audi se rozhodli vybavit svůj základní elektromobil z modelové řady e-tron novými koly z materiálu, který u prémiových značek rozhodně není standardem.

Plechové devatenáctky

Kompaktní elektromobil Audi Q4 e-tron se v nejnovějším pokračování představil už v loňském roce, ale až nyní se na světě objevila zajímavá novinka. Prémiovější a luxusnější sourozenec Škody Enyaq, Volkswagenu ID.4 a dalších koncernových elektrických modelů na platformě MEB se prodává i na velkých ocelových kolech, lidově přezdívaných „plecháčích“. Ty mají obrovský průměr 19“ a zdobí je klasické plastové poklice.

S elektromobilitou se automobilový průmysl dostává dopředu i trochu zpět, o čemž svědčí i použité brzdy. Nejnovější evoluce elektrické Q4 totiž disponuje zastaralými bubnovými brzdami na zadní nápravě. Inženýři automobilky však říkají, že modelu bohatě stačí, protože na ně nevyvíjí příliš velkou zátěž. Až devadesát procent brzdění elektromobil zvládne rekuperací a o zbylých deset procent se při zastavování postarají kotoučové brzdy předních kol. Trvanlivější bubnové brzdy navíc snižují servisní náklady.

V Česku si však Audi Q4 e-tron na plechových devatenáctkách zatím nekoupíte, všechna u nás nabízená kola jsou vyrobena z lehkých hliníkových slitin. Jsou dostupná v rozměrech 19, 20 a 21 palců a v nabídce najdete i stylovější sportovní designy připravené divizí Audi Sport.

A kde se tedy tento elektromobil na plecháčích prodává? Zatím jen v domácím Německu, kde automobilka nabízí tato obyčejná kola i pro základní hatchback A1 a subkompaktní crossover Q2, avšak v menších rozměrech. Hlavní inspirací k jejich uvedení do prodeje je nová levná verze Q4 35 e-tron doplněná i o nijak zvlášť atraktivní látkové čalounění interiéru, menší akumulátor s kapacitou 52 kWh a dojezdem až 365 kilometrů. Začíná se základní cenou od přibližně 1 150 000 Kč. Zatím si však musíme počkat, jestli a kdy se bude prodávat i u nás.

Modernizace Audi Q4 e-tron

Nejdostupnější elektrický crossover z modelové řady e-tron v loňském roce prošel zásadní modernizací, díky níž má vyšší dojezd i rychlejší nabíjení. V Česku se prodává s větším akumulátorem s kapacitou 82 kWh a s optimalizovanou chemií článků disponuje pokročilejším nabíjením, díky němuž lze baterii nabít z deseti na osmdesát procent za 28 minut, při zachování ideálních podmínek.

Aktuálně je v českém konfigurátoru dostupný jeden jediný model – Q4 45 e-tron se základní karoserií a stylovější SUV-kupé karoserií Sportback. Ten disponuje pohonem zadních kol s jedním synchronním PSM elektromotorem o 286 koních, s nímž slibuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy.

Automobilka uvádí, že se základní karoserií zvládne elektrická Q4 ujet až 531 kilometrů, zatímco s aerodynamičtější karoserií Sportback zvládne až 545 kilometrů v režimu WLTP. Základní cena modelu na našem trhu začíná od 1 551 900 Kč, respektive od 1 605 800 Kč za variantu Sportback.

1.8.2024 7:12| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Audi

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist