autoweb.cz > Peugeot > Dvě mouchy jednou ranou: SUV Peugeot a Citroen
Dvě mouchy jednou ranou: SUV Peugeot a Citroen
Koncern PSA provedl dobrý tah – na stejných základech, které dodalo SUV Mitsubishi ASX, postavil dvě na první pohled odlišná SUV. Obě ale míří do stejného segmentu trhu, který se neustále rozrůstá. I u nás obliba crossoverů a SUV neustále roste, a to nejen v prodejnách nových aut, ale i v bazarech. Částečně za to může i preference pohonu všech kol většinou zákazníků. Nicméně obě nová SUV Citroen C4 Aircross i Peugeot 4008 nabízí možnost odpojit pohon zadních kol kvůli snížení spotřeby.
Peugeot 4008
Novinka se představí na autosalonu v Ženevě na jaře 2012, ale už teď víme, že i když používá základy modelu 4007, je mnohem kratší – přední i zadní převisy se zkrátily o dlouhých 30 cm. To vozu propůjčuje mnohem dynamičtější tvary. Pod kapotou zákazníci zatím najdou čtyři motory – dva benzínové a dva diesely.
Benzínová šestnáctistovka o výkonu 116 koní a točivém momentu 152 Nm s pětistupňovým manuálem asi nebude patřit mezi nejvyhledávanější. Dvoulitr o výkonu 150 koní a točivém momentu 198 Nm pak osloví ty, kteří chtějí automatické řazení (než CVT, to už je snad lepší standardně dodávaný pětistupňový manuál).Diesely zastupuje jednotka 1.6 HDI o výkonu 112 koní a točivém momentu až 280 Nm, která díky šestistupňové převodovce sníží spotřebu na minimum. Novinkou je pak motor 1.8 HDI o výkonu 150 koní a točivém momentu 300 Nm, který má rovněž šestistupňový manuál a elektronicky řízený pohon všech kol.
Vedle volitelného pohonu (předokolka, automaticky připojitelná čtyřkolka nebo napevno zapojená zadní náprava) bude k dispozici i poměrně bohatá výbava včetně dotykového displeje, 18″ litých kol, panoramatické střechy, parkovacích senzorů či dvouzónové klimatizace.Citroen C4 Aircross
Druhý crossover, který v nabídce nahradí model C-Crosser, se od Peugeotu moc neliší, ale automobilka bohužel nezveřejnila tolik technických podrobností o pohonu jako Peugeot. Podle všeho ale najdeme pod kapotou stejné motory – diesely 1.6 HDI a 1.8 HDI o stejných parametrech a také atmosférickou jednotku 1,6 l, která bude ale k dispozici jen jako předokolka. Dvoulitr se prý na evropské trhy nepodívá a míří hlavně do Číny a Ruska.
Peugeot 4008 i Citroen C4 Aircross se předvedou na autosalonu v Ženevě a tam se také dozvíme české ceny a další detaily o výbavě a dostupných pohonných jednotkách. Obě automobilky rovněž upřesní čísla spotřeby a emisí, což zákazníky určitě velice zajímá.
autoweb.cz