Italská Ducati dávkovala fakta o svém powercruiseru pěkně po troškách. Napřed jsme se dozvěděli název (Diavel znamená v boloňském dialektu „ďábel“), potom přišla jedna fotka zezadu, která položila víc otázek, než dala odpovědí. Ale po veletrhu EICMA je konečně jasno. Zařadit Diavel do jedné z tradičních kategorií je téměř nemožné. Není to ani naháč, ani tradiční cruiser. Asi nejblíž má k Yamaze V-Max, ale není tolik „americký“.
Srdcem dlouhé a nízké motorky je agregát Testastretta s desmodromickým rozvodem. Výkon 162 koní a kolosální točivý moment 128 Nm krotí superchytrý protiprokluz Ducati Traction Control. K dispozici je i sportovní ABS a přepínatelné palivové mapy, které mění odezvu na otočení plynovou rukojetí.
Cruisery zpravidla nevynikají senzační ovladatelností, ale tradiční příhradový rám Ducati slibuje mimořádnou tuhost. Přední vidlice Marzocchi s průměrem trubek 50 mm je plně nastavitelná, u zadní jednotky Sachs (uložené vodorovně pod motorem) můžete seřizovat předpětí a a tahový útlum.Zadní pneumatika o šířce 240 mm a rozvor 1590 mm budí respekt, ale s hmotností pouhých 210 kg je Diavel mezi cruisery vyloženě lehká váha. O technické vyspělosti Diavelu svědčí přítomnost komfortních technologií jako bezklíčové startování, ale zejména servisní interval 24 000 kilometrů. To je u motorky, a navíc takto silné, malý zázrak.
V souvislosti s cenou bohužel žádný zázrak očekávat nelze. Diavel bude stát asi 412 000 Kč v základním provedení, ušlechtilý model Diavel Carbon vyjde dokonce na 486 tisíc korun. Motorky tohoto ražení ale málokdy pořídíte levněji, a většina z nich si přitom vystačí s mnohem primitivnější technikou…
autoweb.cz