Dopravní masakr na okraji Prahy. Kvůli 113 000 autům denně se postaví až 12 pruhů

Praha se dlouhodobě snaží odsouvat vozidla z hlavního města na okraj. Součástí této snahy je samozřejmě i Pražský okruh, který je stále ve fázi výstavby. Předpokládá se však, že v roce 2030 bude již dávno dokončen. Tehdy by mělo na okraji města u D10 projet 113 000 vozidel denně.
chlumecka-rsd-1100x618.jpg Zdroj: ŘSD

Součástí klíčové výstavby Pražského okruhu je dálnice D10 a silně vytížená část D0 mezi křižovatkou Chlumecká a Satalicemi. Ta dnes patří mezi nejproblematičtější místa na českých dálnicích a podle odhadů zde v budoucnu uvidíme až 113 000 vozidel denně.

ŘSD se domnívá, že takto extrémní množství aut místem projede již v roce 2030. Předpokládá se však, že v té době bude již dokončený Pražský okruh, který dále pomůže odklonu aut mimo město.

Rozšíření dálnice

S předpokládaným nárůstem projíždějících aut logicky dochází k plánům na rozšiřování dálnice D10, které by mělo stát více než 1 miliardu korun a kvůli němuž dojde i na budování nového železničního mostu na trati z Prahy do Lysé nad Labem. Rozšíření D10 se aktuálně týká prvních kilometrů od již zmíněné křižovatky Chlumecká po Radonice.

O povolení se přitom Ředitelství silnic a dálnic pokusilo už v roce 2019. Tehdejší vypracovanou dokumentaci však nakonec nepoužije, nechalo totiž po konzultacích vypracovat novou.

Šířka až 34 metrů

Podlé té ŘSD navrhuje rozšíření mezi křižovatkou Chlumecká a Satalicemi na dálnici (D0) o šířce až 34 metrů. V nejvytíženějším krátkém úseku s připojovacími pruhy dojde podle oficiálních materiálů k navýšení až na 12 pruhů (součet obou směrů). Na prvních 100 metrech má totiž ve směru od Chlumecké dojít k nárůstu ze tří na pět pruhů, v opačném směru ze tří na sedm pruhů.

Postupně se však počty pruhů snižují a dochází k zúžení dálnice. Nejprve na 10 pruhů a o dalších 200 metrů později na 3 pruhy v jednom a 3 pruhy v druhém směru. Samotná D10 by měla mít šest pruhů, s nimiž se do budoucna počítá až do Mladé Boleslavi.

Problémem jsou kolony

Důvodem rozšíření je mimo jiné výrazné množství kolon, které se tvoří v úseku Satalice–Horní Počernice. Změny na D10 by měly pomoci situaci zvládnout a umožnit tak i do budoucna řidičům lepší průjezdnost.

Úpravy přitom podle plánů zasáhnou i křižovatku Radonice, kde dojde k výstavbě nové okružní křižovatky a také několika bypassům.

22.7.2024 7:16| autor: Petr Semecký | zdroj: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/673/infoletak_d10-satalice-radonice-A5.pdf?t=2024-06-2614:50:45.211, https://zdopravy.cz/priprava-na-113-tisic-aut-za-den-rsd-chysta-rozsireni-d10-na-okraji-prahy-chce-az-12-pruhu-210601/, ŘSD, zdopravy.cz
Více o tématu: křižovatky

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist