Dodge Challenger SRT Hellcat sesmaží zadní gumy s výkonem 717 koní

Žádný sériově vyráběný muscle car ještě nikdy neposílal na zadní kola tolik výkonu, jako nový Challenger SRT Hellcat. Stejnou péči prý automobilka věnovala i podvozku a brzdám.

Pokud jde o nejvyšší hodnotu výkonu, tedy to číslíčko, které předchází písmena „kW“ případně „PS“, hledal by Dodge Challenger SRT Hellcat přemožitele velmi obtížně. Alespoň pokud jde o automobily poháněné spalovacím motorem bez zásluhy přídavného elektromotoru.

Vrcholná verze amerického svalovce totiž z 6,2litrového vidlicového osmiválce produkuje ohromujících 717 koní a 881 Nm. K tomu si automobilka dopomohla přeplňováním, v tomto případě kompresorem, který poprvé v historii fouká do motoru HEMI. Pro jistotu k autu dostanete dva různé klíče, černý odemkne výkon motoru “jen” na 507 koní, ten druhý, červený, z motoru vymáčkne maximum.

Co to znamená v řeči čísel si automobilka prozatím nechala pro sebe, ale pochlubila se, že společně s motorem je tady přepracovaný podvozek, nová osmistupňová automatická převodovka TorqueFlight, výkonné brzdy Brembo a interiér odvolávající se na Challenger z roku 1971.

2.7.2014 1:50| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist