Dodge Challenger (2015) dostal s faceliftem větší svaly

Facelift amerického svalovce se neomezil jen na nová světla, ale měnila se také technika v útrobách.

Právě probíhající autosalon v New Yorku si nenechala ujít ani automobilka Chrysler, která krom jiného přivezla modernizovaný Challenger. Ještě než se dostaneme k motorům, pojďme sfouknout změny zevnějšku, které přinesly novou mřížku chladiče, nové svítilny, větší bouli na kapotě a přepracovanou záď. A samozřejmě přibylo pár laků nebo nová nabídka disků.

Novinkou je vrcholný model Challenger 392 Hemi Scat Pack Shacker s 6,4litrovým vidlicovým osmiválcem HEMI o výkonu 492 koní a 643 Nm. Ten se dokáže ve spojení s novým osmistupňovým automatem rozjet na stovku okolo 4,5 sekundy a čtvrtmíli pokoří okolo dvanácti sekund. Neméně schopný bude jistě i s šestistupňovou manuální převodovkou, která je taktéž v nabídce.

Slabší verze R/T nabídne pořád osmiválec, ovšem o objemu “jen” 5,7 litru a s výkonem 380 koní a 556 Nm. Samotný základ tvoří šestiválcové motory Pentastar, které z objemu 3,6 litru produkují 309 koní.

Okruhovým maniakům poslouží verze Scat Pack Shaker, která je v nabídce pro obě osmiválcové verze a auto doplní o sportovní podvozek, silnější brzdy Brembo, ostřejší řízení a v neposlední řadě také o pneumatiky Goodyear Eagle F1.

Uvnitř našel místo nový multimediální systém s 8,4palcovým dotykovým displejem, mezi budíky se potom nachází sedmipalcový barevný displej. Podstatnou novinkou je elektrický posilovač řízení s trojicí nastavení, ale také celý zástup bezpečnostních technologií od hlídání mrtvého úhlu až po varování před kolizí.

17.4.2014 2:35| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist