Dočkáme se blátivé Finské rely?

Ujedou Loeb, Solberg a Gronholm všem?

Napětí před startem Finské rely stoupá a na dramatičnosti situace přidává také předpověď počasí. Přesto, že v posledních letech se ve Finsku závodilo prakticky na suchém povrchu letos tomu bude zdá se opačně. Finsko dnešních dnů totiž hlásí vydatné dešťové srážky a podle předpovědí meteorologů je velmi pravděpodobné, že sobotní i nedělní etapa se pojede za deště.  To by mohla být výhoda zejména pro jezdce startující v popředí jezdeckého pole. Na šotolinových tratích je v naprosté většině případů startovní pozice v čele nevýhodou, ovšem za deště a konkrétně ve Finsku, se toto pořadí stane zřejmě velkou výhodou.  Mokrá šotolina má totiž tendenci se spojovat a jezdec tak vede vozidlo po paradoxně pevnějším povrchu, než když na suché šotolině odstraňuje vrchní prašnou vrstvu. Této výhody by mohl využít zejména Sebastien Loeb, Peter Solberg i Marcus Grönholm, kteří jakožto vedoucí muži šampionátu jezdců startují v čele. Neměli by tudíž v případě vlhké šotoliny tolik ztrácet na později jedoucí posádky. Naopak by mohli výrazně získávat. V této souvislosti si dovolím ještě jednu poznámku. V případě naplnění nepříznivé předpovědi meteorologů  se snižují i šance jezdců Škody Motosport na dobrý výsledek. Startovní čísla 11 a 12, se kterými pojedou Schwarz a Paasonen nejsou příliš dobrá a Tuohino s číslem 17 nemůže očekávat nic lepšího. Naopak.  Přejme si, aby ve Finsku bylo hezky a posádky s vyššími startovními čísly měli spíše výhodu. Dočkali by jsme se mnohem vyrovnanějších soubojů.  

Zdeněk Umlauf

3.8.2005 11:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist