autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Dlouhodobý test Kia Sorento: blížíme se k cíli
Dlouhodobý test Kia Sorento: blížíme se k cíli
Robustnost, prostornost a schopnost jet cestou i necestou dělají z Kii Sorento univerzální vůz schopný sloužit jak k podnikání, tak v úloze rodinného automobilu. Výjimkou není ani ojeté vozidlo v našem testu, zapůjčené autocentrem AAA AUTO.
Právě mimořádná prostornost je jedna z vlastností, které si u Sorenta vážíme. Za celou dobu testování nenastala situace, kdy by bylo ve vozidle málo místa pro posádku či zavazadla. Dokonce i při obsazení pěti cestujícími, trojice na zadních sedadlech chválila prostornost. Stejně tak pozitivně byl všemi hodnocen komfort odpružení. Tím si Sorento dokonce dokázalo získat i některé odpůrce vozidel kategorie SUV. K automobilu ale směřují i některé výtky.
Ta první se týká materiálů v interiéru. Levněji působící plast palubní desky unikne pozornosti opravdu jen zřídka. Sorenta vyrobená po modernizaci v roce 2006 jsou na tom znatelně lépe. Na druhou stranu z hlediska odolnosti materiálů si vozidlo stojí dobře, což dosvědčuje i perfektní stav čalounění sedadel. Pozitivně je taktéž hodnocena nabídka odkládacích míst a přítomnost držáků nápojů, i když zde je třeba říci, že řada novějších vozidel třídy SUV nebo třeba i stejně starých „em-pé-véček“ poskytne odkládacích prostor více. K ceněným vlastnostem Kii Sorento patří také pocit bezpečí, který ve voze takovýchto rozměrů najdete.
U řidičů se k tomu ještě přidává výborný výhled a přehled o situaci na silnici. Menší výtka pak míří k přenosu vibrací od pohonné jednotky na řadicí páku, která se při volnoběhu třese. Potěšilo nás, že za celých šest měsíců testování nezačalo ve vozidle nic vrzat či klapat a to ani při přejezdu nerovností. Odolný a měkce nastavený podvozek zkrátka odvádí výbornou práci. Po studeném startu má turbodiesel 2.5 CRDi hrubší projev, avšak po krátkém zahřátí jeho běh změkne a agregát pak už prakticky nevnímáte. Při dodržování u nás povoleným maximálních rychlostí se nesetkáte ani s nadměrným aerodynamickým hlukem.
Při jízdě na asfaltu, tedy s pohonem pouze zadních kol, je nutné na mokré či kluzké vozovce volit nájezdovou rychlost do zatáček s citem. Zkušený řidič pak může pohonu zadních kol využít k dosměrování automobilu. Nejde to ale tak zlehka, jako třeba u „trojkového“ BMW. Rozměry vozu a přesun hmotnosti jsou zde daleko více patrné. Obecně můžeme říci, že Kia Sorento představuje opravdu zajímavou volbu pro každého, kdo hledá velké a pohledné SUV. Zejména pokud ví, že občas opustí asfaltky, protože tento vůz už opravdu nemá do off-roadu daleko.
Při výběru automobilu si však dejte pozor na některé závady, jež se opakují častěji. Patří sem například potíže s EGR ventilem u turbodieselu, drobné úniky oleje skrz těsnění vany motoru nebo problémy se vstřikovači. Někdy se vyskytuje koroze brzdových vedení, výfuku i karoserie. U některých vozidel se můžete setkat s nadměrně opotřebeným setrvačníkem. Nám se bez potíží podařilo najít vůz, který žádným z těchto neduhů netrpěl. Pouze jsme udělali základní servis (výměna náplní a filtrů) a neminula nás výměna prasklých žárovek v potkávacích světlometech. Toť vše. Námi testovaný automobil z nabídky AAA AUTO vyjel v roce 2005 a do testu jsme jej převzali, když jeho palubní přístroje ukazovaly 162 000 ujetých kilometrů. Po půl roce testování má najeto o 10 000 km více.