autoweb.cz > Subaru > Subaru Impreza > Dlouhodobý test – brzdové destičky Ferodo: Na silnici
Dlouhodobý test – brzdové destičky Ferodo: Na silnici
Může to znít přinejmenším zvláštně, že teď budeme jezdit „normálně,“ ale je to tak, až doteď jsme jezdili velmi uvážlivě v režimu zajíždění. Jak už možná víte, pokud čtete naše reportáže pravidelně, testujeme brzdové destičky značky Ferodo se sníženým obsahem mědi a nedílnou součástí procesu výměny destiček je jejich správné zajetí. Což znamená, že je zapotřebí nové destičky zatěžovat postupně a to se týká jak tlaku v brzdovém systému (intenzita sešlápnutí pedálu), tak rychlosti, ze které brzdíme a tím i teploty v povrchové vrstvě třecího materiálu destičky a brzdového kotouče.
Což v reálu znamenalo, že jsme ve snaze zajistit správné dosednutí brzdových segmentů na kotouč v minimálním podílu 90% povrchu segmentu, prvních dvě stě kilometrů po výměně destiček jezdily velmi promyšleně a brzdili jsme tak na tři čtvrtiny, žádné ostré šlapání na brzdový pedál! Jízdu jsem plánovali tak, abychom se vyhnuly ostrým sjezdům z prudkých kopců a samozřejmostí bylo také chlazení brzdového systému během jízdy.
Následně jsme dalších pět set kilometrů pracovali na stabilizaci třecího materiálu, to znamená krátkodobě, ale opakovaně zvýšit teplotu v povrchové vrstvě segmentu na cca 500 °C. Tak dojde ke konečnému dotvrzení materiálu a získání těch nejlepších vlastností. To znamenalo najet dalších sedm set kilometrů s opakovaným intenzivním brzděním, a v co největší míře (pokud to v rámci bezpečnosti bylo vhodné – což třeba při jízda s rozvztekleným kamionem za zády nebylo – chlazením brzd mezi jednotlivými brzdovými cykly.
Teď je důležité připomenout, že testujeme na Subaru Impreza WRX STI a důvodem, proč jsou fotky „statické“ a ne z jízdy na silnici je fakt, že auto je aktuálně nabourané. Nic vážného, a nic co by se týkalo jízdy, naopak by jeden řekl, že k pěknému šrámu a pomačkanému boku může dojít i když auto stojí správně zaparkované, ale řidič vozu parkujícího do vedlejšího místa se kromě řízení (nebo spíše namísto řízení) věnuje svačině a telefonování… Každopádně fotit nabourané auto nepovažujeme za vhodné a s do příště už bude testovací vůz v pořádku, šlo spíše o kosmetické nebo vzhledové „jizvy“, tedy nic, co by auto limitovalo jízdně.
Dlouhodobý test – brzdové destičky Ferodo: V servisu
Dlouhodobý test | vydáno 30. 6. 2016
Za jízdy je zřetelně znát, jak destičky na všech kolech pracují v symbióze, jak je účinek na všech kolech stejný, nedochází ke kroucení v důsledky různého brzdného účinku, ani k předbíhání zadku, auto zpomaluje se zřetelnou jistotou. Zatím mluvíme o rychlostech a stylu jízdy adekvátním k běžnému provozu, mimo silnice na uzavřenou dráhu vyrazíme příště.
Ferodo dává sbohem mědi a uvádí na trh ekologické brzdové destičky
Články o autech | vydáno 15. 2. 2016
Pokud můžeme hodnotit zkušenost s destičkami Ferodo z „doby měděné.“ tak nový materiál bez do nedávna tradičního a nedílného materiálu funguje – subjektivním pohledem – stejně, negativní změnu nelze v žádném případě hlásit, a – opět subjektivně -změnu k lepšímu bychom museli měřit, což za nás už udělaly nezávislé agentury a my víme, že s Eco Friction bez mědi brzdí auto lépe než s původním materiálem.