autoweb.cz > elektromobil > Delta E-4 šetří peníze, ne pneumatiky
Delta E-4 šetří peníze, ne pneumatiky
Britský výrobce Delta Motrsport představil elektrické kupé E-4 s nejvyšší rychlostí 240 kilometrů v hodině. Auto se 5. listopadu zúčastní RAC Future Challenge, exhibičního závodu z Brightonu do Londýna, dlouhého sto kilometrů. E-4 by nemělo mít s předepsanou vzdáleností potíže, u Delta Motorsport udávají dojezd 320 kilometrů. E-4 by nemělo mít problém získat homologaci pro silniční provoz, konkrétní datum zahájení prodeje však nepadlo.
Šasi vozu si lidé od Delta Motorsport navrhli sami. Karbonová konstrukce váží jen 85 kilogramů, třetinu toho, co by na váze ukázalo stejně tuhé ocelové šasi. E-4 přitom splňuje všechny platné evrposké předpisy na ochranu posádky a crash testy by mělo projít bez potíží. Nakolik Delta Motorsport skutečně rozumí chování karbonu pod zátěží, se však můžeme jen domnívat – i takoví velikáni jako Ferrari se o uhlíkových vláknech vyjadřují jen s opatrností.
Lehké kupé nicméně nebude mít problém s rychlostí. Auto pohání elektromotory YASA, navržené ve spolupráci s experty univerzity v Oxfordu. Každý z motorů má přes šest set newtonmetrů a sto dvacet koní, přestože váží jen 23 kilogramů. Tisková zpráva naneštěstí zcela opomněla zmínit, kolik zázračných motorů vůz dostal.
Nejspíš budou dva, protože 240 koňských sil u malého sportovního elektromobilu přibližně odpovídá udávané nejvyšší rychlosti 240 kilometrů za hodinu. S dvanácti sty newtonmetry od nejnižších otáček by pak stroj zrychloval z nuly na stovku přibližně za pět sekund. Což je, jak asi hádáte, rovněž právě tolik, kolik Delta Motorpsort udává.