Další výrobce Porsche?: 9ff

Na vrcholné úpravy Porsche už nemá Ruf monopol, stejný statut dostane i 9ff. Oslaví to tím nejlepším způsobem – divokou reinkarnací závodní GT1.

Německo bude mít během několika týdnů dalšího oficiálního výrobce – značku 9ff. Po Rufu je 9ff další firmou, která svou lukrativní živnost spojila s Porsche, i když v jejím případě jde přímo o raketový start. Na rozdíl od Rufu, který upravuje Porsche už mnoho desítek let, se o 9ff mluví teprve necelý rok. Úspěchy firmy z poslední doby jsou však velmi působivé, například dosahovanými výkony kolem šesti set až osmi set koní u upravovaných verzí 996 Turbo.

S jedním ze svých speciálů, modelem V400 s výkonem 840 koní, navíc začátkem roku překonalo 9ff na Nardu rychlostní rekord McLarenu s hodnotou 388 km/h. Jen pro pořádek, ve stejné době se na tom samém místě na stejnou rychlost dostal i Koenigsegg, který si tím tehdy vysloužil nový zápis do Guinessovky. Nejnovější vývoj u 9ff ale naznačuje tomu, že statistiky v knize rekordů se budou brzy přepisovat. Doposud pracovala firma 9ff, kterou v roce 2001 založil v Dortmundu Jan Fatthauer, stejným způsobem jako Ruf – rozebírala sériová Porsche a sestavovala je zpět s použitím řady vylepšených komponentů a upravených motorů. Jinými slovy povznášela beztak vynikající auta na ještě vyšší úroveň. Ruku v ruce s přechodem na statut oficiálního výrobce ale v současnosti pracuje na projektu, který vezme vítr z plachet i tak zaběhnutému pojmu, jakým je pro svět porschefilů Ruf.  Novinka vlastní výroby s označením 9F-GT1 se tvarem očividně odvolává na dvě slavné kreace ze současnosti i nedávné minulosti Porsche, a to na dnešní Carreru GT a původní soutěžní i silniční GT1.Po vzoru Koeniggsegu či Pagani půjde o exotický supersport, který má ambice zatřást v základech zavedeným zvyklostem v kategorii nejrychlejších aut světa. Převážná část dílů pochází z vlastní konstrukce 9ff, má trubkovou konstrukci (Carrera GT a Pagani mají oproti tomu náročnější a dražší karbonové kostry) a přeplňovaný  šestiválec od Porsche uprostřed. Takhle ve zkratce to zní jako popis jednoho z mnoha stavebnicových aut, která se spoléhají na silný motor, ale skutečnost bude v tomto případě poněkud vtipnější. U turbomotorů Porsche jsme dnes většinou zvyklí na 450 až 550 koní, podle toho, zda máte verzi S přímo od továrny, nebo zda jste investovali do jiné řídicí jednotky, průchodnějšího sání a výfuku od tuningové firmy. 9F-GT1 ale rozhodně nebude auto, které se chce držet u zdi. S objemem zvýšeným na čtyři litry, párem dostatečně dimenzovaných turbodmychadel a dalšími zasahy se totiž novodobá GT1 dostane podle zadání zákazníka na 850 až 1050 koní. Jediné auto, které bude moci takovému výkonu konkurovat, je Bugatti Veyron. 9ff k tomuto srovnání však říká, že jejich GT1 bude vážit o 500 kg méně a že bude vzhledem k tomu určitě rychlejší. 

 

Marek Nastoupil

18.7.2005 10:57

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist