autoweb.cz > Zajímavosti o autech > Další správné SUV: Bowler Nemesis EXR
Další správné SUV: Bowler Nemesis EXR
Bowler Nemesis, volně odvozený od Range Roveru Sport, se už nějaký pátek prohání po tratích dálkových rally. Nyní však přichází jeho silniční verze. Nemesis EXR má stále kompozitní šasi i karoserii a zůstal mu i závodní podvozek se čtveřicí nezávislých závěsů. Pod kapotou se objeví jeden ze dvou nových motorů.
První zpráva Bowleru není příliš konkrétní, neudává žádné naměřené hodnoty. Základní technické specifikace však jsou jasné: šestistupňová automatická převodovka a 295 nebo šest set (!) koní. První z motorů jezdí na naftu a nepochybujte, že s daleko těžší konkurenci v podobě BMW X6 xDrive40d nebo Mercedesu ML 420 CDI vytře podlahu. Zvlášť v terénu, ale na silnici také.
Druhá verze, auto s přplňovaným pětilitrovým osmiválcem, si bere nepokrytě na mušku BMW X6 M, i když s největší pravděpodobností bude daleko rychlejší. A dražší, chce se dodat. Cenu neznáme, ale kompozitní karoserie něco stojí, stejně jako závodní pružiny a tlumiče. Nemesis není skutečným konkurentem jmenovaných aut, spíš zajímavou a daleko drsnější alternativou.
Jeho cílová skupina bude odpovídajícím způsobem menší, ale případní zákazníci by nemuseli udělat chybu. Mimo výjimečných výkonů totiž bude také pohodlné, jako všechny speciály na závody v terénu. Dlouhé zdvihy pérování umožní ladičům použít velmi měkké pužiny. Škoda že zatím není jasné, zda auto dostane dvě nebo čtyři sedadla. My vsázíme na dvě skořepiny s pětibodovými pásy, ale třeba nás výrobce příjemně překvapí.
Nemesis je i není prvním Bowlerem na značkách. Jen před pár měsíci se na trhu objevila silniční verze staršího Bowleru Wildcat. Ta má mimochodem 290 koní a umí 0-100 za šest sekund, bohužel jen se dvěma sedadly a chabou parodií na kufr. Wildcat nicméně už od roku 2007 není projektem Bowleru. Britové prodali práva na svůj stroj společnosti Qt Services, aby se mohli plně soustředit na vývoj Nemesis.