autoweb.cz > elektromobil > Daihatsu v Tokiu: Jen koncepty
Daihatsu v Tokiu: Jen koncepty
Vědomi si morálních povinností japonské automobilky oznámili experti na miniauta tři nové stroje pro letošní autosalon v Tokiu. Daihatsu vytáhne na rozdíl od konkurence pouze s koncepty, jeho designéři však pořádně protáhli křídla své imaginaci. Na stánku se objeví malý benzínový roadster, dvoumístný městský elektrombil i podivná krabice na kolech, poháněná palivovým článkem.
Bezpochyby nejzajímavější je studie D-X. Daihatsu malý roadster označuje za „nový druh sportovního vozu, takový, který lze používat obvyklými i neobvyklými způsoby“. Fakticky by D-X mohl v nabídce nahradit sympatický Copen. Evropanů se to samozřejmě netýká, automobilka se chystá ze starého kontinentu do roku 2013 vycouvat. Malý sportovní vůz s přímovstřikovaným dvouválcovým turbomotorem by mohl být jedním z důvodů, proč odchodu Daihatsu litovat. Bonusem ke kompaktním rozměrům a sundavací střeše mají být vyměnitelné plastové panely karoserie.Městský elektromobil PICO naloží jen dva cestující a podle Daihatsu stojí na pomezí mezi auty a elektrickými koly. Pokud se budoucnost vydá vytyčeným směrem, budou ve strojích jako je PICO jezdit staří lidé nebo kurýři doručovacích služeb. Stroj využívá radaru k vyhodnocování situace v reálném čase, takže dokáže řidiči blíže nespecifikovaným způsobem pomoci řídit.
Dokonce i jméno třetí studie – FC Sho Case (čteno jako showcase: předvádět, předvést; vitrína) – napovídá, že ani ji nečeká v nejbližší době sériová výroba. Daihatsu zvolilo netradiční karoserii. Spojení krabice na kolech tentokrát vystihuje realitu dokonale, futuristický interiér si raději prohlédněte v galerii. Přidejme snad rozměry stroje: měří 3395 milimetrů na výšku, 1475 na šířku a 1900 na výšku. Zajímavý je na Sho Case především jeho palivový článek – Daihatsu mluví o pohonném ústrojí příští generace, které nevyužívá žádných drahých kovů (které prodražují dnešní palivové články).
Martin Plaštiak