Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň

Bezesporu jedno z nejzajímavějších aut, které jezdí po českých silnicích chytne za srdce opravdové nadšence. Vypadá fantasticky ve svých všech verzích. Španělé mají pro takové věci prostě cit.
20240331_181901-1100x618.jpgCelá galerie 43 Zdroj: Sabina Sarkisovová

První Formentor se ukázal už v roce 2020 a od té doby ušel kus cesty. Ale pořád vypadá jako kdyby se na český trh dostal z jiného vesmíru. Zábavný je ve všech svých verzích, ať už jako 1,5 TSI nebo jako 2,0 TSI. Tvary má pořád stejně sexy – ostatně, co byste taky po hatchbacku s nafouknutým tělem a zvýšeným podvozkem chtěli. To je totiž ten pravý crossover, co si bere ze dvou světů co nejlepší, co mají. Chování má agilní, upřímné a je pohodlné. A ona výkonnější verze se prostě pohybuje mentálně někde jinde.

Pořád oplývá sexy vizuálem

Už jen když se na něj díváte z povzdálí, pochopíte čím si zaslouží pozitivní odezvu od zákazníků. Předně mix matné tmavé barvy a měděných prvků, které si Cupra bere jako svůj základ, jsou víc než zajímavé. Vypouklost po stranách mu dodává na rozlobenosti, stejně jako přimhouřené přední světlomety. O tomhle autě se už napsalo tolik pozitivního, že se tím prostě dál nezabývejme a shrňme to jako, že ten vůz je sakra svůj a že pokud i vy chcete být jiní, neexistuje pro vás vlastně jiná volba.

Měď jako hlavní jazyk

Smysl vám bude dávat i uvnitř, protože je nakofingurován jako sportovní jednotka. Trochu uzavřená v ramenou, s na druhou stranu obklopujícím kokpitem. Prim zde hraje onen volant pokrytý měděnými prvky uprostřed s logem Cupry. Uprostřed klasický displej infotainmentu, pod sebou mající nastavení klimatizace, po které musíte jezdit prstem. Nebudeme si nic nalhávat, tohle řešení není nic příjemného hlavně při řízení, protože se často můžete prostě „ukliknout“. Středový tunel má pak dost úložného prostoru a jednoduchý volič automatické převodovky. Tam končíme s vyjmenováním toho, co tu najdete. Žádná fyzická tlačítka. Cupra šla prostě cestou čistoty. Jestli je to dobře či nikoliv, nechám na vašem posouzení.

Fakt, že je tenhle sportovní parťák naladěn pohodlně, poznáte i ve skořepinových sedačkách, ve kterých se uvelebíte a poskytnout vám až překvapivě dost pohodlí.

Co vás ale nejvíc bude zajímat je to, jak zábavný tohle stroječek dokáže být. Dvoulitrová čtyřkolka s automatem DSG zvládne, co si zamane. Jedná se o mix zábavy a univerzálnosti, kdy s ním dokážete jet jak na nákup, prodírat se při pohodlí městem, ale i při přepnutí do ostrého módu vám Cupra nabídne sportovní zážitek v podobě přikleknutí a drsného odpichu. Mimochodem ono rychlé tlačítko na přepínání jízdních režimů se nachází na supersportovním volantu, který je prošitý právě onou měděnou nití, a to je zatraceně pěkný. A to, že je zvuk uměle dobarvený, vás zase až tak zajímat nebude. Je to totiž dobrý.

Jízdně vás pohltí

Díky minimálním převisům se chová více než agilně, je ve směru poddajný díky své strmosti řízení a má citlivě nastavené brzdy, které crossover hezky a s lehkostí zpomalí i při vyšších rychlostech. Navíc s ním budete kralovat dálnici i okreskám s naprostým přehledem, hlavně proto, že vás požene dopředu 310 koní.

Přitom za testovanou Cupru Formentor VZ 2.0 TSI 310 k 4WD DSG dáte v ceníku celkem dost peněz: 1 576 200 Kč není za 4,5metrový crossover úplně málo. Nicméně víte, že za to dostáváte slušnou porci jízdních zážitků, výbavy a stylu.

23.4.2024 7:00| autor: Sabina Sarkisovová | zdroj: autorský text, Cupra

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist