Corrida de Lamborghini 2010

Jedna z největších evropských akcí Lamborghini se pod záštitou Reiter Engineering konala na okruhu Salzburgring.

Je neděle pátého září dopoledne. Cestou na rakouský Salzburgring jsem se trochu nepohodl s navigací, ale už dvojice countachů u hlavní brány křičela, že Corrida de Lamborghini bude za tu trochu nervů stát. Na autech ze Sant´Agaty Bolognese musí být něco zvláštního. Stala se takovou mojí srdeční záležitostí, přestože mají pohon všech kol a na jejich výrobu dohlíží Audi. Jsou stále úžasná, i když se znatelně vzdálila svým kořenům, jak ostatně ukazuje kontrast mezi maličkým Countachem a obrovskými modely v současné nabídce.

Kde že to jsme? Nepříliš daleko na jihu, u města Salzburg v Rakousku. Zdejší okruh, Salzburgring, otevřel své brány roku 1962. Měří 4225 metrů a je poměrně rychlý, se dvěma táhlými zatáčkami a dovjicí vraceček. Jako by ho přímo postavili pro svalnaté supersporty s býkem ve znaku.

Těch se tu sjely desítky. Směsi upravených i neupravených aut jasně dominují vozy Reiter Engineering, německého úpravce, který staví závodní auta pro celou řadu sérií i jejich odvozeniny urené pro silniční provoz. Vysvětlení je jednoduché – Reiter Engineering celý sraz organizuje. Má však plnou podporu Lamborghini, a také výrobce hodinek Blancpain, hlavního sponzora značkového poháru Lamborghini Super Trofeo.

Je asi jasné, kam míří většina návštěvníků jako první. Vůně benzínu je táhne na parkoviště. Murciélaga, Gallarda a Diabla tu jsou narovnaná jako škodovky, sem tam se sluneční paprsky odrážejí od exotičtějších tvarů, třeba staré Espady. O kus dál obdivuje početná skupina závodní stroje Super Trofeo v péči mechaniků. Vy ale budete chtít slyšet o skutečné hvězdě. Dorazila přímo ze Sant´Agaty a má vlastní stánek. Salzburgring poctilo svou přítomností jedno z jednadvaceti vyrobených Lamborghini Reventón.

Ne že by se v Rakousku nesjelo dost exotiky i bez Reventónu. Mohu hrdě prohlásit, že už jsem na vlastní oči viděl všechny vrcholy nabídky Lamborghini. To znamená nejen obě Superleggery posledních let, ale také Gallardo LP550-2 Valentino Balboni, jediné současné Laborghini s pohonem zadních kol, a především Murciélago LP670-4 SuperVeloce. Tahle okruhová bestie si už od pohledu dává ostatní lamba k snídani. A na to všechno mi stačilo jen pár minut.

Za zmínku stojí i nabídka Reiter Engineering. Jejich silniční auta se nemusí líbit všem, některá se o odlišost snaží až příliš křečovitě, ale závodní speciály vyzařují potenciál do všech stran. Němci mají obrovské zkušenosti, účactní se seriálu FIA GT v kategoriích GT1, GT2 i GT3 už řadu let.

Jenže parkoviště máme i v Praze, správný fanda musí vidět hlavně jízdy na okruhu. Právě u něj už půl hodiny fascinovaně stojím. Před chvílí skončilo vystoupení závodních speciálů. Jejich piloti dokazovali, že tu nejsou na výletě. Řítili se absurdními rychlostmi na plný plyn i v místech, kde by normální smrtelník dávno umřel strachy. A diváci křičeli nadšením.

Ne že by teď měli důvod přestat. Někteří majitelé se přijeli jen projet, ale mnoho z nich zjevně využívá příležitosti a berou svá lamba pořádně pod krkem. Nedělají to tak docela bez důvodu, později totiž dostanou šanci vyhrát hodinky Blancpain v ceně okolo dvaceti tisíc eur. I na obyčejném srazu italských býků by tak mohly být pracně získané setinky k něčemu dobré.

Ale kdo nakonec hodinky vyhraje není důležité. Jistě si to dokážete zjistit i sami. Já vám řeknu jen tolik, že na příštím ročníku Corrida de Lamborghini určitě chcete být. Jistě si také přejete vidět podobnou akci třeba na okruhu v Brně. Jen jste to možná doposud něvěděli.

14.10.2010 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist