autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Corbellati Missile: Retrostřela s rychlostí 500 km/h?
Corbellati Missile: Retrostřela s rychlostí 500 km/h?
Ženevský autosalon je odvážných konceptů plný. Některým výrobcům se dá v jejich tvrzeních docela věřit – značky jako Bugatti, McLaren nebo Koenigsegg se už v minulosti dokázaly opravdu předvést. Zároveň se zde ale objevují úplně neznámí výrobci slibující mnohé, aniž by měli s vývojem jakékoliv zkušenosti. A přesně takovým výrobcem je italské Corbellati.
Italská rodinná firma se po sedmdesát let zabývala výrobou šperků a umění. Tedy nikoliv auty – Missile má být jejich první počin na tomto poli a rovnou by s ním nezkušení Italové rádi pokořili metu 500 km/h. Dopomoct by jim k tomu měl závodní motor V8 o devítilitrovém objemu a dvěma obřími turby Garrett, které by měly z pohonné jednotky vyždímat 1 800 koní a 2 350Nm a propasírovat je skrze šestistupňovou manuální převodovku na zadní kola.
Jakkoliv jsou plány Corbellati více než smělé a na první pohled možná až trochu velkohubé, je sympatické, že tvůrci samotní si to vše uvědomují. Demetrio Corbellati se v rozhovoru pro Road & Track vcelku otevřeně přiznal, že vůz vzniká v relativně skromných podmínkách, jedním dechem však připomíná podobný zrod automobilek jako je Zenvo, Pagani či Koenigsegg. Dle jeho slov všechny tyto automobilky začínaly relativně skromně, třebaže ne tak skromně jako Corbellati. Přesto tyto značky spojuje počáteční sen, jenž se podařilo zrealizovat a Demetrio Corbellati doufá, že je s vozem postaveným dle návrhu jeho bratra Achilleho potká podobný osud.
Plánem je auto připravit pro produkci během dvou let, ale prvně by bratři Corbellatiové chtěli svůj vůz otestovat na americké půdě. Pokud půjde vše podle plánů, tak překonat hranici 300 mil za hodinu a vzápětí i 500 km/h. Jsou to opravdu smělé plány a Corbellati by nebylo první firmou, která si na smělých plánech vylámala zuby. Zatím nezbývá než fandit – jednak by bylo skvělé vidět padnout další rychlostní hranici, ale také proto, že Missile se svým kulaťoučkým retro designem reminiscentujícím vozy prohánějící se po Le Mans šedesátých let působí vedle dnešních okřídlených a klapkami ověšených vozů až neuvěřitelně ladně.