Construct má už zámek i na Roomster

Pokud si nechcete nechat ukrást auto, máte několik možností. Mechanický zámek řadicí páky patří statisticky k těm nejúčinnějším.

Když se nějaký profesionál rozhodne ukrást zrovna to vaše auto, nepomůže vám vůbec nic. Překonat se dá každý zámek, odstínit se dá každý skrytý vysílač. Když cvičení profíci vtáhnou vaše auto do odhlučněného náklaďáku, dokážou ho za jízdy rozebrat už během několika málo kilometrů. Viděl jsem takový případ na vlastní oči.

Jde tedy o to, snažit se zloděje přesvědčit, že s tím vaším autem by měli zbytečně moc práce. Pokud totiž nemáte zrovna Ferrari F40, najde se v okolí jistě několik podobných vozů. Jde zkrátka o to, abyste to své měli zabezpečené o kousek líp.

Všechny ty páky na volant a alarmy z tržnice jsou ale k ničemu – na nějaké houkání dnes už nikdo nereaguje a páku na volant překoná i zručnější žák základní školy.

Podle statistik je jedním nejúčinnějších odrazujících prostředků vestavěný zámek řadicí páky. Podle odborníků lze považovat za bezpečné zařízení, které zloděj nedokáže překonat do deseti minut a přesně do téhle kategorie vestavěné zámky řazení patří.

Firma Construct se jejich výrobou zabývá už patnáct let, takže vědí, o čem je řeč. Získala množství mezinárodních certifikátů a v minulém roce se prodej jejích výrobků přehoupl přes 125 tisíc kusů, z čehož 51% tvořil exportní trh. Kromě klasického systému s mechanickým zámkem je k dispozici i elektronická verze Safetronic, kdy se o zasunutí závory do systému řadicích táhel stará elektromotor. Zamyká se automaticky po vytažení klíčku ze zapalování (je k dispozici i pro automatické převodovky) a odemyká se přiložením identifikačního čipu na určené místo na palubní desce, pod kterým je skryt přijímač. Nenarušuje tedy interiér žádnými viditelnými částmi.

Důležité je, že firma aktivně spolupracuje s automobilkami a u mnohých (např. u Škody, Volva, Peugeotu, Opelu, Nissanu a dalších) je oficiálním dodavatelem, takže jsou její systémy zapsány v seznamu originální výbavy.

Příkladem hbitosti firmy mohou být dva nové vozy, na které bylo mechanické zabezpěčení vyvinuto a odzkoušeno už v momentě, kdy se poprvé dostaly na trh. Prvním je Audi Q7 a druhým, pro mnohé čtenáře jistě podstatnějším, je dnes na trh uvedený Roomster.

Vzhledem k tomu, že konstruktéři mechanického zabezečení mohli pracovat na vývoji svého výrobku v přímé spolupráci se Škodou, systém splňuje kromě všech bezpečnostních a kvalitativních norem VW a VDA také nároky na komfort a nenarušuje interiér vozidla. Viditelné části jsou schváleny designery ze škodovky a díky kvalitnějším a odolnějším materiálům splňuje nároky nejvyšší bezpečnostní třídy.

Zákazník dostane na zařízení záruku prodlouženou na pět let, jedinou podmínkou je absolvování každoroční prohlídky. Pojišťovny navíc nabízejí po montáži až 20% slevy, takže cena za zabezpečení se může vrátit do čtyř let. A hlavně, budete mít klidné spaní.

Honza Koubek

1.6.2006 10:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist