Co týden dal: Brabus versus Škoda Auto

Ne, v Mladé Boleslavi nezačali upravovat mercedesy. Obě firmy se ale přetahovaly o to, která pro sebe získá víc novinových titulků, internetových stránek a televizních zpráv.

Zatímco my jsme se v pondělí jen neradi loučili s Lexusem RX 350, Škoda Auto veřejně oznámila, že chce pro sebe získat dvě procenta čínského automobilového trhu. Budiž jí to přáno, ale konkurence na ni bude tlačit ze všech stran, dokonce i z vlastního domu. Žádnou konkurenci naopak nebude mít policejní Brabus Rocket. Otázka je, jestli majáky zůstanou na jeho střeše i v rychlosti 360 km/h.

Následující den se v centru pozornosti ocitla znovu Škoda, která ve Španělsku tropí neplechu sesterskému SEATu. Neplechu tropil i šéf koncernu Volkswagen (do nějž Škoda i SEAT shodou okolností patří), proto už není šéfem. Opel jemně omladil celou modelovou řadu Astra, zatímco Němci znovu dokázali, že mají větší smysl pro spravedlnost než náš ministr dopravy. Zato jim naprosto chybí vkus, jinak by nemohli vyrábět tak ošklivé auto jako Porsche Cayenne. Naštěstí si konečně přiznali, že tenhle design se jim opravdu nepovedl, a poodhalili tvář faceliftovaného modelu.

Ve středu se stal Brabus Rocket hrdinou titulních stran už podruhé v tomto týdnu, když vylepšil svůj rychlostní rekord. Britský importér Subaru složil důstojnou poklonu Richardu Burnsovi, který loni zemřel na rakovinu. Ministr Řebíček si trochu napravil pověst, když dokázal pro novelu silničního zákona vyjednat podporu tří největších politických stran. V Česku sice máme dvě velké soutěže krásy, ale nejhezčí auto světa vyhlásit neumíme.
U Volva jsou tak posedlí bezpečností, že už vyrábějí airbagy větší než samotná auta, a Mercedes uvedl na trh úplně revoluční technologii. Ale hvězdou dne se nakonec stejně znovu stala Škoda.

Kazisvěti z Euro NCAP se ve čtvrtek přiznali k tomu, že rozbili tři další auta. Kdy jim v tom konečně někdo zabrání? Policie zvolila netradiční způsob, jak informovat řidiče o rizicích spojených s nevěnováním se řízení. Možná se chlapci v uniformách inspirovali u amerických odborářů, jimž jsou netradiční kampaně také moc dobře. Honza Koubek se spravedlivě rozlítil na argumentací pražského magistrátu ohledně umístění nových radarů. Náladu mu trochu spravil silák Touareg a zejména skici nového Chrysleru a Jeepu, jejichž studie vystaví koncern DaimlerChrysler na autosalonu v Detroitu.

V pátek bylo úplně mrtvo. Jedinou významnější novinkou dne byl AC Schnitzer S4, ale my jsme za to byli rádi. Alespoň jsme mohli konečně připravit rozsáhlou reportáž o nejnovějším a nejslavnějším produktu německé automobilky Ruf. Ano, má status automobilky, není to jen obyčejná ladičská firma. Nás, kteří jsme na Nürburgringu s oběma rufy nebyli, může hřát aspoň vzpomínka na báječný Jaguar XJR.

autoweb.cz

24.11.2006 4:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist