autoweb.cz > Škoda > Co Škoda (ne)předvedla ve Frankfurtu
Co Škoda (ne)předvedla ve Frankfurtu
Mladoboleslavská Škoda představila na autosalonu ve Frankfurtu koncept Škoda MissionL, který napovídá nástupce cenově atraktivního vozu Octavia Tour a který by se měl velikostí zařadit mezi Fabii a chystanou novou Octavii. Automobilka si od novinky slibuje statisíce objednávek především z trhů na východě Evropy a také z Indie a Číny.
Proč se ale ve Frankfurtu neukázal také téměř sériový automobil vycházející z městského Volkswagenu Up? Podle dostupných informací se má totiž auto začít vyrábět už v září v Bratislavě a to jak s logem VW, tak i se znáčky Škoda. Dá se ale předpokládat, že právě politika koncernu Volkswagen upřednostnila představení mateřského vozu.
Z toho lze odvodit, že by se malá Škoda mohla ukázat na jaře v Ženevě, ale není ani vyloučena nějaká národní prezentace mimo autosalon. Podobný přístup používá třeba BMW, které poslední roky nové modely představuje převážně na speciálních akcích pro své zákazníky a pozvané hosty.Začlo se také mluvit o nových jménech pro vozy Škoda. Podle serveru aktualne.cz se budou dva očekávané nové modely jmenovat Rapid a Go, aspoň to prý serveru sdělil velmi důvěrný a spolehlivý zdroj v automobilce. Podle dostupných informací by jméno Go mělo být s jistotou použito pro malý městský model vycházející z Volkswagenu Up!.
Jestli ale použije Škoda jméno Rapid na nástupce Felicie, který bude vycházet z konceptu MissionL, to se nedá s jistotou říci. Škoda ovšem dříve prohlásila, že se bude vracet k již použitým jménům, takže Rapid skutečně připadá v úvahu.
Zajímavé je, že třeba na indickém trhu ponese prakticky shodný sedan jméno Lauretta a i Číňané se dočkají vlastního značení. V Evropě by měl ale zůstat Rapid. Nečekejte však, že by se Škoda vrátila k nějakým sportovním proporcím či karoserii kupé, jako tomu bylo v 80. letech s modelem vycházejícím ze stodvacítky.Sedan Škoda Rapid (pokud se tak bude jmenovat), by mohl dostat současné motory z nabídky značky – zejména pak jednotky 1.4 TSI a 1.6 TDI, stejně tak starší atmosférický benzínový motor 1.4 MPI, který pomůže snížit cenu. Městský model Go dostane tříválec o výkonu 60 nebo 75 koní.
Na jaře 2012 na autosalonu v Ženevě bychom tak už mohli vidět nejen sériový městský model Škoda Go, ale i další verzi konceptu MissionL, ze které už příští rok vzejde konečně hotové auto.
autoweb.cz