autoweb.cz > Lotus > Co opravdu chystá Lotus do Paříže?
Co opravdu chystá Lotus do Paříže?
Lotusu se podařilo roztočil kolotoč spekulací slušnou rychlostí. Slíbil do Paříže celkem pět nových modelů a ohlásil radikální změnu konstrukčního přístupu. Kam přesně se myšlenky nového vedení ubírají, zjistíme až na autosalonu. Na stánku by tu měla stát kromě Espritu také nová generace modelu Seven a dva hybridy.
Pokud od znovuzrozené sedmičky očekáváte minimalistický přístup Colina Chapmana, zalovte v paměti. Automobilka nedávno oznámila, že s jednoduchými lehkými auty končí a vydává se na pochod blíž táboru Porsche. Seven nebude výjimkou, na váze ukáže mnohem víc než staré auto a měl by stát okolo dvou milionů. To naštve skalní fanoušky, ale nový šéf Lotusu, Dany Bahar, doufá přetáhnout mnohem početnější zástupy nových zákazníků od Ferrari, Lamborghini a dalších.Mnoho se paradoxně neví o Espritu, na němž v Hethelu pracují už dlouhá léta. Udivující na zprávě Autoweeku je, že podle ní žádné ze čtyř aut neuvidíme na trhu dřív než za osmnáct měsíců. Esprit měl přitom dorazit krátce po Evoře. Je možné, že nová vlajková loď značky musí po změně konstrukční filozofie Lotusu podstoupit jisté úpravy.V této souvislosti se stále hlasitěji mluví o velkých motorech. Původní zprávy přisuzovaly Espritu přeplňovaný vidlicový šestiválec, nyní se stále častěji mluví o osmiválci. Lépe platící zákazníci budou jistě chtít víc než motor z Evory, byť by byl sebevýkonnější. V extrémním případě má Toyota, dlouholetý partner Lotusu, v garáži desetiválec z LFA.
Hybridní auta dostanou platformu a pohonné ústrojí Evory 414E. čtyřmístný hybrid se představil počátkem března v Ženevě a u Lotusu na něm dál usilovně pracují. Má dva elektromotory o souhrnném výkonu 414 koní a malý čtyřválec se 48 koni, který dobíjí baterie. Na přížském autosalonu uvidíme tuto techniku zabalenou do karoserie menšího dvoumístného kupé a pětidveřového liftbacku.
autoweb.cz