Citroën v roce 2011: Úspěch DS a expanze mimo Evropu

Francouzi komentují letošní výsledky s úsměvem, přestože si připsali jen 0,8 %. Prodali spousty modelů DS s vyššími maržemi a posilovali nejen na domácím trhu.

Pohodlná auta od Citroënu nikdy nepatřila k nejprodávanějším na světě a ani letos rekord netrhnou. Za prvních šest měsíců letošního roku našli Francouzi svým strojům 769 tisíc volných garáží. Je to jen o 0,8 procenta víc než vloni, ale celých sedm procent ze všech prodaných citroënů byly dražší modely DS3DS4, na nichž má automobilka relativně vysoké marže.

Plná třetina prodaných citroënů pochopitelně vyšla ze spodních pater segmentů B a C. Nejprodávanějším modelem je C3, které si od ledna do června pořídilo 121 tisíc zákazníků. Větší Citroën C4 oslovil 71 tisíc řidičů. C3 Picasso s 57 tisíci není daleko vzadu a navíc dohání – připsalo si letos 29 procent. Větší modely v čele s C5 zůstávají populární zejména ve Francii (kde C5 vede segment) a v Číně.Zbytek roku se dál ponese ve znamení písmen DS a hybridů, Citroën představí mimo jiné model DS5 s pohonným ústrojím Hybrid4. Bude také přibývat modelů se systémem stop-start a řadou dalších chytrých řešení, šestnáctistovka e-HDi se pomalu šíří pod kapoty všech vozů koncernu PSA, naposledy obsadila crossovery Peugeot 3008 a 5008. Citroënu se osvědčily i elektromobily, přirozeně spíš jako nástroj marketingu. Od zahájení prodeje se našlo už 2500 zákazníků, ochotných zaplatit velké peníze za malý kousek budoucnosti. C-Zero s Berlingem First zajistily značce titul lídra domácího trhu s elektromobily.Francouzi také dál v zákulisí pracují na expanzi v Číně, kde nyní drží slušná dvě procenta (nezapomeňte, jde o největší trh s auty na světě). Nové trhy získávají pro Citroën na důležitosti, letos putovala přes oceán nebo do Ruska téměř třetina všech prodaných citroënů – vloni to bylo pouhých dvacet procent.

Při tom všem Citroën nezapomíná na Evropu, kde mu patří šesté místo mezi automobilovými značkami. Dostal se na ně díky dobrým výkonům ve střední a východní Evropě, kde jen letos rostl o 9,5 procenta a výrazně získával i na trzích, které se zmenšovaly. Citroënu je spokojený také s výsledky doma. Podíl značky na trhu ve Franci vyskočil letos na rekordních 15,7 procenta. Přesto byla Evropa jedinou velkou oblastí, kde Citroën ztratil na konkurenci, když se jeho podíl na trhu s osobními vozy zmenšil z 6,7 na 6,4 procenta.

autoweb.cz

13.7.2011 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist