autoweb.cz > Citroën Lacoste: móda místo použitelnosti
Citroën Lacoste: móda místo použitelnosti
Za posledních deset let prodělal Citroën obrovskou změnu. Z neúspěšného výrobce nudných, nenápadných a nekvalitních aut se stal lídr na poli módních trendů a automobilového designu vůbec. Málokterá značka byla v nedávné době tak odvážná jako Citroën. Nový koncept Lacoste ukazuje, že Francouzi ještě neskončili. Sériovou výrobu nečekejte, ale některé prvky Lacoste by se mohly objevit na další generaci C1. Prohlédnout si je můžete už za dva týdny v Paříži.
Auto vzniklo ve spolupráci s módním domem Lacoste a na karoserii najdete zámé logo krokodýla hned několikrát. Celá koncepce je spíš hravá než praktická, návrháři se vyřádili nejen na barevném provedení stroje. Karoserie nemá dveře, údajně aby byl přístup ke všem čtyřem sedadlům co nejsnazší. Místo střechy se nad podélnou osou Lacoste táhne úzký oblouk, spojující rám předního okna se zádí auta. Marně byste hledali také kufr, váš batoh najde vyhrazený prostor na zemi před zadními sedadlyProti dešti není posádka tak bezbranná, jak se zdá. Auto má v podélném oblouku schovanou lehkou nafukovací střechu, která funguje automaticky. Konstruktéři mysleli i na slunečné dny a vybavili Lacoste zasouvacím předním oknem. Minimalistickému interiéru dominuje dvouramenný volant a úzký displej přes celou šířku palubní desky. Řidič dostává informace pomocí jednoduchých obrovských ikon, grafika má připomínat staré videohry jako Pong.
Tři a půl metru dlouhý koncept není o moc větší než Citroën C1, i když na výšku i šířku měří víc (1,52 a 1,8 m). Lacoste má také stejný rozvor jako malý stroj z továrny TPCA a dokonce i tříválcový motor pod kapotou, ale další generaci nejmenšího modelu značky v něm nehledejte. Sériové Citroëny si půjčí jen několik designových prvků studie Lacoste, objevit by se mohla například přední světla integrovaná do plastů blatníků.
autoweb.cz