Citroën hodlá obhájit korunu

Německá rely je rely mnoha přezdívek.

Philippe Bugalski a Jean-Paul Chiaroni předznamenali v roce 2001 v přípravném ročníku mistrovství světa budoucí úspěchy Citroënu na Německé rely. Od roku 2002 se totiž týmu Citroën Sport podařilo vítěznou korunu ´princezny z Trevíru´ uhájit po tři následující ročníky po sobě. Tři vítězství v řadě, už pod hlavičkou světového šampionátu, patří dvojici Sébastien Loeb – Daniel Elena a vozu Xsara WRC. V současnosti vedoucí závodník mistrovství světa pilotů, Sébastien Loeb, startuje samozřejmě i se svým spolujezdcem také do nadcházejícího 11. podniku letošního seriálu s cílem prodloužit vítěznou ´německou´ sérii Citroënu. Na rely, která jako vůbec první znamenala pro Citroën vítězství v mistrovství světa. Druhá Xsara je připravena pro Francoise Duvala, který loni na stejném podniku dojel na 2. místě ještě s vozem Ford. Jeho spolujezdcem je Sven Smeets. Centrem rely je Tréves (Trier, Trevír), město, které je blízké hned šesti národům. Ne náhodou se této rely říká  ´Nejevropštější rely z MS´. Kromě domácích Němců jsou kolem tratí častými a četnými hosty především Belgičané, Holanďané, Lucemburčané, Švýcaři a Francouzi. Další výstižnou přezdívkou pro Německou rely je ´Tři v jedné´. Podnik je totiž jakousi skládačkou  několika odlišných typů tras. Jezdí se po úzkých cestách, klikatících se mezi vinicemi proslulé pěstitelské Moselské oblasti. Nechybějí ani rychlostní testy na rychlých úsecích v Sárském regionu, ani specifické tratě v bývalém vojenském prostoru Baumholder. Co do povrchů je rely poskládána z betonu, hlíny, dlažby, štěrku, trávy, takže na místě je další přezdívka pro Německou rely opět výstižná – ´Nejméně asfaltová z asfaltových rely´. Kromě toho je významným charakteristickým rysem Německé rely počasí. Je meteorologicky nevyzpytatelná. Je to rely, která ´vyrábí´ bouřky, nechybí vítr kolem 90 km za hodinu, rychle přicházející déšť a trať nečekaně zalitá vodními provazci. Hlavně tyto charakteristické rysy vyžadují zvláštní přípravu pneumatik. Německá rely v tomto směru připomíná Rely Monte Carlo, ale v létě. Citroën a jeho posádky se intenzívně připravovaly na specifické podmínky Německé rely po 4 dny v červenci, hned po návratu z Argentinské rely. ´Klasický´ scénář se týkal především nastavení vozů a výběru správných směsí pro pneumatiky Michelin. Všichni kolem Citroënů z Versailles-Satory si uvědomují, že tři předcházející vítězství je v Německu řadí do role favorita. Chtějí právě tam prodloužit neporazitelnost Citroënu. 

Vojta Houska

23.8.2005 12:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist