autoweb.cz > Citroën > Citroën C6 > Citroen C5 Tourer 3.0 HDi V6
Citroen C5 Tourer 3.0 HDi V6
Dynamika 8
Chování na silnici 5
Provozní náklady 5
Praktičnost 9
X-Factor 8
Celkové hodnocení 7
RADOSTI
Kultivovaný a tichý motor, rozsáhlá standardní výbava
STAROSTI
Znervózňující řízení, občasné důkazy laxního přístupu k montáži
Když necháme stranou prémiové značky, kolik dokážete vyjmenovat aut střední třídy, která jejich výrobce nabízí se šestiválcem? A co teprve s naftovým šestiválcem? Ušetřím vám námahu, Citroen C5 3.0 HDi V6 je mezi svými jevem v podstatě unikátním.Považovat takový prémiový mezikrok od značky obvykle spojované spíše s masivními slevovými kampaněmi za nepochopitelný můžete jen tak dlouho, dokud si nevzpomenete, že Citroen má své pověsti plné zuby a rád by se posunul v očích zákazníků výš, jak dokazuje mimo jiné nový model Citroen DS3. Velké, elegantní kombi s luxusní výbavou a kultivovaným šestiválcovým turbodieselem je produkt, který do takových ambic perfektně zapadá.
Citroën C5 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Ačkoliv levnější z obou značek skupiny PSA Peugeot Citroen bývá často – a právem! – kritizována za nemístné šetření na kvalitě, v případě pohonné jednotky pro vrcholnou C5 se žádné skrblení nekonalo. Jak by mohl nebýt pro Citroen dost dobrý motor, který najdete pod kapotou tak noblesních aut jako Land Rover Discovery nebo nový Jaguar XJ? Správně, jde o evoluci dřívějšího vidlicového šestiválce 2,7 l. Převrtání na tři litry přineslo slibných 244 koní a 450 Nm, servírovaných s odpovídající důstojností. Nejsilnější stránkou této motorizace není dynamika, ale kultivovanost při rychlých dálničních přesunech, kdy se ukazuje v nejlepším světle také sériově montovaný šestistupňový automat a pérování Hydractive. Na dobrém asfaltu je Citroen C5 3.0 HDi schopen vykouzlit ve svém přepychově vybaveném interiéru podobně příjemnou atmosféru jako třeba Mercedes třídy E.Což ovšem neznamená, že dokáže fungovat jako Mercedes třídy E i v náročnějších jízdních režimech. Na ostrých nerovnostech působí podvozek bezradně a celkově odtržený dojem za volantem je korunován jedním z nejhorších řízení, jaké jsme v poslední době zažili. Je nadměrně lehké, s nepřirozeným účinkem posilovače a při akceleraci ve větším než malém rejdu (třeba při odbočování z křižovatky) to působí, jako by bylo něco špatně s homokinetickými klouby.Dobrá, čekat bůhvíjak sofistikovaný jízdní projev od Citroenu by asi bylo naivní. Tahle značka je přece silná v jiných oblastech, například ve výbavě. Citroen C5 3.0 HDi V6 se dodává výhradně v nejvyšším provedení Exclusive, které obsahuje kromě předvídatelných položek také libůstky typu elektronické parkovací brzdy, vrstvených bočních oken, elektrických předních sedadel nebo elektrického otevírání pátých dveří – to vše bratru za 1 099 900 Kč. Ehm, to zase není žádná velká láce, viďte?Citroen ovšem rovnou v ceníku uvádí kromě běžných cen také ceny akční, což v případě modelu C5 3.0 HDi V6 s karoserií Tourer znamená 999 900 Kč. A lze důvodně předpokládat, že dalších sto tisíc vám sundá prodejce, ještě než se za vámi dovřou dveře showroomu.No vida. Začali jsme prémiovým mezikrokem a končíme zase slevami. Šestiválcový Citroen C5 je v několika směrech slibný produkt a jeho silné stránky mohou řadu zákazníků oprávněně zlákat ke koupi, ale k vykročení značky Citroen z vlastního stínu nestačí. Tento úkol tak ponese na svých bedrech až chystaný DS5, který má vycházet z konceptu Hypnos.
Jirka Červenka
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | vidlicový šestiválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 2993 |
Vrtání x zdvih (mm) | 84 x 90 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Vpředu | trojúhelníková ramena, zkrutný stabilizátor, odpružení Hydractive 3 |
Vzadu | víceprvkové zavěšení, zkrutný stabilizátor, odpružení Hydractive 3 |
Pneumatiky vpředu | 245/45 R18 |
Pneumatiky vzadu | 245/45 R18 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 177/244 v 3800 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 450 v 1600 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 138,4 |
0-100 km/h (s) | 7,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 239 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,4 |
Objem nádrže (l) | 70 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4829 |
Šířka (mm) | 2096 |
Výška (mm) | 1491 |
Rozvor náprav (mm) | 2815 |
Provozní hmotnost (kg) | 1763 |
Celková hmotnost (kg) | 2347 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1300 |
Zavazadlový prostor (l) | 505 až 1462 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 744 900 Kč |
Základní cena test. verze | 1 099 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 1 151 500 Kč |