autoweb.cz > Citroën > Citroën C4 > Citroën C4 X dorazil do českých luhů a hájů. Začíná pod půl milionem (první dojmy)
Citroën C4 X dorazil do českých luhů a hájů. Začíná pod půl milionem (první dojmy)
Ačkoliv se jedná o sedan, velikosti se u C4 X nemusíte bát. Na délku totiž měří 4600 mm a poměrně velká část je věnována právě zadnímu převisu. Tím pádem máte k dispozici kufr o objemu 510 litrů.
Tři aka 4 motory
V rámci klasických motorizací, se u nás v České republice nabízí 3 varianty motorů (elektrickou nepočítáme). Dvě zážehové (1.2 Puretech s výkonem 75 kW a 96 kW) a jedna vznětová (1.5 BlueHDi) s výkonem 96 kW.
První a tedy nejslabší stokoňová varianta se prodává pouze v úrovni výbavy Feel a je vždy spřažena s 6stupňovým manuálem. Akční cena zde začíná na 494 900 Kč.
Obě silnější verze, jak benzínová, tak dieselová se pak objevují ve specifikacích Feel Pack, Shine a Shine Pack, vždy s automatickou převodovkou a cenově se pohybují v rozmezí od 594 900 Kč až 739 900 Kč v akční nabídce.
Jak se s ním jezdilo?
C4X je primárně postaven proto, abyste se v něm cítili pohodlně, a to nejen, co se prostornosti uvnitř kabiny týká, ale též v rámci jízdy, což jsem si vyzkoušela na českých okreskách náramně. Podvozek s odpružením Advanced Comfort kousal výmoly bez jakékoliv akustické odezvy směrem do kabiny. Problém s hlukem a jakýmsi roztancováním ale nastal při prudké akceleraci, která C4 X nedělala vůbec dobře. Interiérově je to čistě francouzské auto se zvláštním rozložením předních displejů.
Tohle auto je koncipované na vyrovnanou jízdu a ne na divoké řidičské výstřelky. V České republice bude pravděpodobně sklízet úspěch ona tříválcová benzínová varianta, a sám generální ředitel Citroënu zase sází na oblibu dieselu u fleetových zákazníků.
No uvidíme, jak nám nová C4 X sedne ve velkém testu, když ještě nyní oplakáváme odchod Berlinga.