Citroën C4 Picasso: Teď už oficiálně

Nová tvář není tím jediným, čím se nová generace rodinného auta chlubí. Výrazná dieta se podepsala na nižší hmotnosti a na palubě přibyla řada praktických věcí.

Pojďme hned na začátku nakousnout design, který v návaznosti na novou podvozkovou platformou boří zavedené zvyklosti a vydává se novou, neprošlapanou cestou. Přestože na jeho zádi najdete podpis slavného malíře, design má na svědomí Frédéric Soubirou, který je obzvlášť pyšný na boční chromovaný podpis ve tvaru písmene C. Přední světla vaší pozornosti nejspíš neunikla, ale zadní možná ano. Vychází z dávných konceptů Tubik nebo Revolte, ale my v něm spíše než francouzské koncepty vidíme Volkswagen Golf.

Citroën C4 Picasso velká fotogalerie

Citroën C4 Picasso fotogalerie

Citroën C4 Picasso jezdí na nové platformě EMP2 (bude na ní jezdit i třeba nástupce Peugeotu 308), která se současným Picassem nemá pranic společného. Na délku je nový model dlouhý 4,43 metru, široký 1,83 m a vysoký 1,61 m. Nafoukl se i zavazadlový prostor, s 537 litry patří mezi největší ve třídě. Na druhé straně je tu hmotnost nižší až o 140 kilogramů.

Interiér je zpracován v duchu loftu, panoramatické čelní okno a velká prosklená střecha pomáhají přivést do světlého interiéru maximum denního světla. Uvidíme, jak se bude béžový interiér tvářit na takovou višňovou zmrzlinu od vaší ratolesti, ale z fotek to působí jako dobré místo k životu. Když navíc v objednávce zatrhnete paket Lounge, stane se z C4 Picasso i skvělé místo k odpočinku. V balíčku dostanete masážní sedadla vpředu, nohy spolujezdce vpravo vpředu ocení více místa a všichni cestující si budou libovat v pohodlných hlavových opěrkách.Nesmíme zapomenout zmínit ani dvojici displejům, ten menší má sedm palců, je dotykový a ovládat s ním můžete prakticky cokoli, od navigace, přes klimatizaci až po audio systém nebo telefon. Na vrchu palubní desky se usídlil panoramatický displej s vysokým rozlišením o uhlopříčce 12″. Ten už dotykový není, jeho úkolem je zobrazovat údaje o rychlosti, průměrné spotřebě nebo vaší naplánované trase. Protože obrázek vydá za tisíce slov, odkážeme vás do galerie, kde najdete všechny možnosti displeje hezky pohromadě.

Citroën zapracoval i na technologiích, které vám zpříjemní dlouhé cestování. Mluvíme o adaptivním tempomatu s radarem nebo ultrazvukovém systému pro sledování mrtvého úhlu. A když ani to nepomůže, pro případ nehody jsou tu připraveny aktivní bezpečnostní pásy, celá plejáda airbagů a služba Citroën eTouch, která dokáže auto lokalizovat a zajistit rychlý zásah záchranných složek.

A tím už se pomalu dostáváme k motorizacím, které budou rodinné auto pohánět. Základem se stane motor 1.6 e-HDI 115 s kombinovanou spotřebou 4 l/100 km a emisemi 105 gramů CO2. Jeho slabší verze 1.6 e-HDi 90 má o 25 koní nižší výkon, ale v kombinovaném režimu si za sto kilometrů vezme jen 3,8 litrů nafty, což při přepočtu na emise znamená 98 g CO2 na kilometr. Budoucím vrcholem naftových agregátů se v druhém pololetí letošního roku stane nový motor 2.0 BlueHDi 150, který s modulem SCR slibuje rekordně nízké emise (110 g CO2/km) a plnění normy EURO6.

Z benzínových motorů Citroën sáhl po atmosférickém čtyřválci VTi 120 v kombinaci s pětistupňovým manuálem, respektive po přeplňované šestnáctistovce THP 155 se šestikvaltem, která dokáže rodinný koráb rozhýbat na stovku vůbec nejrychleji ze všech motorizací – za 9 sekund.

A kdy se na něj můžeme těšit? Jako první přijde na řadu domácí Francie, která se dočká v červnu. Zbytek Evropy přijde na řadu o něco později, druhé pololetí je ale jistotou.

3.4.2013 3:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist