Citroën C4, DS4, DS3 Racing a Lacoste živě

Spoustu novinek si přichystal také Citroën. Všechny chce ve větších či menších sériích vyrábět, a to je dobrá zpráva.

V Paříži na stánku Citroënu najdete hned pět novinek. O DS3 WRC se dočtete v jiném článku, zaměřme se proto na pomalejší modely. O některých už jste u nás četli, ale s veřejnou premiérou přichází také nové informace. Najdeme miniaturní Lacoste v showroomu? Kolik bude stát nejrychlejší DS3? A kdy si koupíme DS4? Čtěte dál.

Začněme ostrým supermini DS3 Racing. Po překvapivě příznivých ohlasech na koncept, vystavený v Ženevě, se u Citroënu rozhodli dostat auto co možná nejrychleji na trh. Použili proto všechny páky a homologovali DS3 Racing jako malosériovou speciální verzi. To bohužel znamená cenovku vysoko nad obvyklými standardy, model bude dražší než Mini John Cooper Works.Přesto má Citrën už teď dost objednávek a není divu: Racing je skutečný hot hatch. Jeho přeplňovaná šestnáctistovka má 205 koní a 280 newtonmetrů. Posílá je pouze na přední kola, která však roztáhnou auto na stovku za šest a půl sekundy. O zábavu nemějte strach, už slabší DS3 THP se 156 koni je překvapivě povedený stroj. Racing má navíc o tři centimetry širší rozchod na obou nápravách, větší brzdy a světlou výšku nižší o 15 milimetrů.

Pro fandy designu připravil Citroën koncept Lacoste. Nemá dveře a jeho střecha je nafukovací, přesto šéf automobilky Frederic Banzet říká, že by ho chtěl vidět na výrobní lince. „Předvádí filozofii jednoduchého auta, na níž pracujeme,“ vysvětlil. „Nechceme přidávat na váze a složitosti, myslíme si, že jsou lidé, kteří dokáží ocenit spíš prostou konstrukci s moderní tvary.“

Zároveň však Banzet zdůraznil, že takové auto by nebylo laciné. Levné modely totiž nezapadají do současné strategie značky. Neznamená to nutně, že u prodejců uvidíme Lacoste. Citroën ale zjevně pokukuje tímto směrem. Pokud by se koncept dočkal sériového protějšku, nepočítejte se zasouvací předním oknem a absence střechy, dveří i zavazadlového prostoru je také nepravděpodobná.A jsme konečně u produkčních aut. Ta jsou na stánku hned dvě: C4 a DS4. Oba pětidveřové vozy stojí na stejné platformě, kterou navíc sdílí s první generací C4. Rodinný hatchback C4 druhé generace tedy ve skutečnosti nebude tak nový, jak Francouzi tvrdí. Celá karoserie však nová je. Elegantní linie současného modelu jí zůstaly, ale doplnila je řada moderních detailů inspirovaných větší C5. V nabídce se tentokrát objeví pouze pětidveřová verze.Druhá generace C4 je větší než první, přesto váží méně. Pomohly nové konstrukční postupy, především laserové svařování. Až se první auta objeví počátkem roku 2011 na showroomech, nabídka motorů bude stejná jako dosud, se směsí malých naftových a benzínových čtyřválců. Dočkáme se však systému e-HDi, představeného v Ženevě. C4 s elektromotorem a dieselem o objemu 1,6 litru bude mít emise jen 99 gramů na kilometr.Pokud se těšíte na ostré verze, máte smůlu. Pozici rychlého příbuzného tentokrát zastane DS4, který nastoupí na podzim příštího roku. Má po stranách rovněž čtvery dveře, ale kliky zadního páru jsou skryté jako na Hondě Civic. Počítejte s velkým cenovým rozestupem mezi C4 a DS4 – větším než je mezi modely C3 a DS3. Za nemalý příplatek dostanou kupci DS4 kratší, ale širší a vyšší auto až s dvěma stovkami koní a kvalitním interiérem.

Také nad DS4 se Frederic Banzet rozpovídal, a to o budoucnosti písmen DS obecně. První model, DS3, byl obrovsky úspěšný, kromě DS4 proto Francouzi urychleně chystají další modely. DS5 uvidíme už příští rok a později se máme těšit na otevřenou verzi DS3 a samostatný sportovní model. Značka DS jako taková však zůstane pod křídly Citroënu, Banzet tak vyvrátil spekulace o jejím osamostatnění.

autoweb.cz

1.10.2010 3:42

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist