autoweb.cz > Citroën > Citroën C4 > citroën c4 coupé > Citroen C4 Coupé 1.6 VTR
Citroen C4 Coupé 1.6 VTR
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Co je nového
Citroen C4 prošel nedávno faceliftem. Spolu s novými nárazníky a několika dalšími designovými úpravami dostalo auto hlavně nové motory a převodovky. A zejména to druhé je důvod, proč jsme si vybrali Citroen C4 Coupé s benzínovým motorem 1,6 l k redakčnímu testu.
Nové motory pocházejí ze společné spolupráce BMW a PSA. Obě nové jednašestky (atmosférickou i přeplňovanou) najdete jak pod kapotou Peugeotů a Citroenů, tak i v motorovém prostoru Mini Cooper. Samozřejmě, že ve všech vozech mají motory rozdílné nastavení, ale dobrý chov se pozná zejména kultivovanějším chodem a hlavně výrazně nižší spotřebou. K tomu však později.
Citroën C4 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Design je věcí čistě individuální, ale při setkání s třídveřovým Citroenem C4 vás musí napadnout, že to auto vypadá prostě jinak. Nemusí se vám nutně líbit, ale pro mnoho lidí je důležité jen to, že se odlišují. Extravagantní je také interiér, který se nese v citroenovském duchu. Volant s pevným středem je určitě zajímavým prvkem a centrální informační displej se nestihl okoukat, přestože automobilka ho používá už roky.
Francouzský design s motorem od BMW
První kilometry však přináší rozporuplné pocity. Ačkoli je nová převodovka rozhodně velkým krokem vpřed, pořád se přesností a jistotou chodu nevyrovná nejlepším. Důležité ale je, že zmizel pocit vařečky v bramborové kaši a jednotlivé rychlostní stupně trefíte hned napoprvé – nemusíte hrát na náhodu.
Atmosférický motor 1,6 l „od BMW“ je v podstatě velmi dobrý. Má slibných 122 koní a 160 Nm, ale v Citroenu ho sráží několik poměrně zásadních věcí. První z nich je zvuk, který zní jako z kýblu. Přitom pod kapotou Mini vydává jeden z nejcharakternějších projevů vůbec, jaký můžete od šestnáctistovky požadovat. A vězte, že kýbloidního zvuku si užijete dostatek, protože převodovka má nakrátko poskládané rychlosti. Na dálnici tak budete mít neustálou potřebu řadit šestku, která ovšem není k dispozici.
Interiér, ač designově velmi zajímavý, není bez ergonomických nedostatků. Vyznat se v digitálním ukazateli chce zvyk a stejně mu nepřijdete na chuť, pokud upřednostňujete klasické ručičkové budíky před řidičem. Volant s pevným středem je také divný. Nedrží se moc dobře, je vyroben z nepřesvědčivého materiálu a kvůli neotáčejícímu se středu nebudete mít nikdy přehled o tom, kde zrovna máte přední kola. A to se vám může ve městě stát osudným – možná právě to byl důvod několika drobných šrámů testovaného vozu. Volant má na sobě ale všechny důležité knoflíky včetně ovládání rádia a tempomatu, takže z něj vůbec nemusíte sundávat ruce.
Na silnici
Jezdit s Citroenem C4 Coupé zase taková radost není, to si řekněme rovnou. Řízení neposkytuje zpětnou vazbu, trakce přední nápravy je špatná (jako by auto mělo naolejované gumy)… Pokud vás baví řídit, budete se muset podívat jinam. Citroen C4 ale nabízí solidní míru komfortu čtyřem dospělým i ve třídveřovém provedení. Aerodynamický hluk je ještě snesitelný a ani práce podvozku není hlasitá. Jestli tedy stavíte komfort na první místo, nebudete v žádném případě zklamáni. Jen nesmíte od Citroenu C4 Coupé chtít nějaké sportování.
Místo vymetání zatáček uděláte nejlépe, když pojedete po otevřené silnici ustálenou rychlostí. Spotřeba motoru se tak dá udržet i pod sedmi litry. Ani na dálnici nevyžere Citroen C4 s benzínovým motorem díru do važí peněženky, jen je třeba kvůli krátkým převodům držet rychlost pod 140 km/h. Pak už začne spotřeba strmě stoupat.
Verdikt
Citroen C4 Coupé není auto pro nadšence. Možná proto by ho mohla automobilka přestat prezentovat jako služební vůz Sébastiena Loeba… Citroen však poskytuje nejen pohodlí, ale také rozumné provozní náklady a velmi vstřícnou počáteční cenu. Netradiční a svým způsobem odvážný design jistě také přijde někomu vhod a pochopím, když si někdo koupí model Citroen C4 Coupé právě kvůli němu.
Je také jasné, že spousta zákazníků dá tomuto vozu přednost právě kvůli lákavé ceně. Ta dokáže vynahradit mnoho drobných i větších nedostatků. Za akčních 369 900 korun totiž dostanete tempomat, klimatizaci, armádu airbagů, ABS a stabilizaci.
Dalibor Žák, foto Jirka Červenka
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Citroën C4 Coupé 1.6 VTR |
---|---|
0-100 km/h (s) | 10,0 |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Vrtání x zdvih (mm) | 77 x 85,8 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 88 kW / 122 koní při 6000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 160 Nm při 4250 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 100,2 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 195 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 9,3 / 5,2 / 6,7 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 60 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4288 |
Šířka (mm) | 1769 |
Výška (mm) | 1458 |
Rozvor náprav (mm) | 2608 |
Provozní hmotnost (kg) | 1217 |
Celková hmotnost (kg) | 1757 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 645 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1300 |
Zavazadlový prostor (l) | 314 / 1083 |
Ceny | |
Základní cena modelu | od 369 900 korun (akční nabídka) |