Citroën C4

Chce zamíchat karty ve třídě, kterou si v mnoha zemích rozdělily Focus a Golf, ale jde na to po francouzsku – má volant s pevným středem, futuristický tvar a průsvitnou přístrojovku.

Nástupce dosluhující Xsary se již na začátku roku objevil v Ženevě jako sportovní rallyový koncept. Tentokrát to je už doopravdy, i když svou oficiální premiéru bude mít až v Paříži koncem září.

Na trhu se objeví jak v pětidveřové podobě pod označením Hatchback, tak i ve třídveřové variantě s názvem Coupé. Oba modely budou mít společný předek, ale Coupé bude předvídatelně sportovnější se splývavější zádí a časem lze počítat i s rychlou verzí VTR, obzvláště pokud půjde právě C4 do WRC.

C4 představí zákazníkům v této třídě řadu technologických novinek. Nejpřevratnější z nich je volant, který se bude otáčet kolem pevného středu, což je funkce, se kterou si Citroën hraje u všelijakých konceptů z posledních let. Vedle snahy zapůsobit na zákazníky to automobilka, která ve své minulosti nemá o nezávislé technické smýšlení nouzi, zdůvodňuje tím, že se optimalizuje účinnost airbagu, který tak může při srážce vždy vystřelit z pevného a předem daného místa.

Citroën C4 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Citren C4 fotogalerie

K dalším průkopnickým vlastnostem C4 patří výstražné bzučáky pro případ, že se vydáte mimo vlastní pruh na dálnici (známé z nedávno uvedené nové generace Volva S60) a dvouvrstvá boční okna, která se tak v této třídě objevují poprvé. K nim přibudou i aktivní xenonové světlomety s natáčením do zatáček a v interiéru i průsvitná přístrojová deska, která bude své podsvícení měnit podle vnějších světelných podmínek.

Citroën poukazuje i na nízký aerodynamický odpor s koeficientem 0,28, který má mít příznivý vliv na spotřebu. V nabídce se zprvu objeví pět benzínových a tři dieselové motory. V případě benzínových jednotek půjde o čtyřválce o objemech začínajících na 1,4 litru s výkonem 90 koní. Vrcholným modelem má být dvoulitr s výkonem 180 koní, již známý z Peugeotu 206 RC.

Dále budou v nabídce tři turbodiesely, a to 1,6 l s výkonem 110 koní a dále 2,0 HDi ve dvou verzích, 90 a 140 koní.

redakce autoweb.cz

21.7.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist