autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Citroën C4
Citroën C4
Nástupce dosluhující Xsary se již na začátku roku objevil v Ženevě jako sportovní rallyový koncept. Tentokrát to je už doopravdy, i když svou oficiální premiéru bude mít až v Paříži koncem září.
Na trhu se objeví jak v pětidveřové podobě pod označením Hatchback, tak i ve třídveřové variantě s názvem Coupé. Oba modely budou mít společný předek, ale Coupé bude předvídatelně sportovnější se splývavější zádí a časem lze počítat i s rychlou verzí VTR, obzvláště pokud půjde právě C4 do WRC.
C4 představí zákazníkům v této třídě řadu technologických novinek. Nejpřevratnější z nich je volant, který se bude otáčet kolem pevného středu, což je funkce, se kterou si Citroën hraje u všelijakých konceptů z posledních let. Vedle snahy zapůsobit na zákazníky to automobilka, která ve své minulosti nemá o nezávislé technické smýšlení nouzi, zdůvodňuje tím, že se optimalizuje účinnost airbagu, který tak může při srážce vždy vystřelit z pevného a předem daného místa.
Citroën C4 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
K dalším průkopnickým vlastnostem C4 patří výstražné bzučáky pro případ, že se vydáte mimo vlastní pruh na dálnici (známé z nedávno uvedené nové generace Volva S60) a dvouvrstvá boční okna, která se tak v této třídě objevují poprvé. K nim přibudou i aktivní xenonové světlomety s natáčením do zatáček a v interiéru i průsvitná přístrojová deska, která bude své podsvícení měnit podle vnějších světelných podmínek.
Citroën poukazuje i na nízký aerodynamický odpor s koeficientem 0,28, který má mít příznivý vliv na spotřebu. V nabídce se zprvu objeví pět benzínových a tři dieselové motory. V případě benzínových jednotek půjde o čtyřválce o objemech začínajících na 1,4 litru s výkonem 90 koní. Vrcholným modelem má být dvoulitr s výkonem 180 koní, již známý z Peugeotu 206 RC.
Dále budou v nabídce tři turbodiesely, a to 1,6 l s výkonem 110 koní a dále 2,0 HDi ve dvou verzích, 90 a 140 koní.
redakce autoweb.cz