autoweb.cz > Citroën > Citroën C4 > Citroen C3 Picasso 1.4 VTi
Citroen C3 Picasso 1.4 VTi
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Pokud žijete v Česku a jdete si koupit malé MPV, je statisticky nejpravděpodobnější, že skončíte ve Škodě Roomster. Což o to, mohli byste dopadnout i hůř, ale co když náhodou Roomster nechcete? Třeba proto, že toužíte po něčem stylovějším, něčem zajímavějším, něčem víc funky – něčem jako Citroen C3 Picasso.
Opravdu se mi líbí, jak malé Picasso vypadá, a všímám si jich na ulici i spoustu týdnů potom, co jsem s jedním naposledy jezdil. C3 Picasso je ovšem pořád MPV, takže vzhled nesmí být důležitější než prostor. Pět set litrů v základní konfiguraci a patnáct se po sklopení všeho sklopitelného jsou kolosální hodnoty. Kufr má dvojité dno, v podlaze před zadními sedadly najdete šikovné schránky a samotná zadní sedadla lze podélně posouvat.
Palubní deska vypadá velmi moderně a nešetří vtipnými nápady, jako jsou obdélníkové výdechy ventilace. Škoda, že Citroen nehodlá upustit od centrálního informačního panelu s digitálním rychloměrem.
Citroen C3 Picasso může být poháněn jedním ze tří motorů. V námi zkoušeném autě nebyla ani jedna ze šestnáctistovek (benzín 120 k, diesel 90 k), ale benzínová čtrnáctistovka s výkonem 95 koní. Je to příjemně tichý a jemný motor, který se nebrání ani vyšším otáčkám – což je dobře, protože v těch se budete pohybovat docela často. 1259 kg provozní hmotnosti sice není mnoho, ale 135 Nm točivého momentu také ne.
Citroën C3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Že Citroen a ještě k tomu velkoprostorový nenabízí bůhvíjaký požitek z jízdy, je nasnadě. Pedály se viklají a volantu schází přesnost, o řazení ani nemluvě. To bychom však malému Picassu klidně odpustili pro jeho komfortní podvozek a skvělý výhled všemi směry. S čím se smiřuje o poznání hůř, je otřesné dílenské zpracování. Nejde jen o to, že některé materiály zejména v kufru působí velmi lacině. Střešní roletka při pokusu o otevření vypadávala z vodicích kolejnic a když jsme do 12V zásuvky na středové konzole zapojili dobíjecí adaptér, vytáhli jsme ho i s celou plastovou objímkou zásuvky. Nešlo přitom o náhodu, protože druhá zásuvka hned vedle byla provedena stejně ledabyle.
Přesně jak byste od značky Citroen čekali, je C3 Picasso dobrá koupě. Model 1.4 VTi 16V SX za 339 900 Kč má šest airbagů, úchyty ISOFIX, manuální klimatizaci i rádio s CD. Prvky jako ESP nebo parkovací senzory lze pořídit v rámci rozumně naceněných paketů. A protože jde o Citroen, prodejce vám nabídne obrovskou slevu z ceníkových cen, sotva vkročíte do showroomu.
Verdikt
Citroen C3 Picasso je nejatraktivnější malé MPV na trhu. Příjemně se v něm jezdí (posádka bude spokojenější než řidič) a na prostornosti a všestrannosti jeho kabiny nemůžeme nic kritizovat. I přes malý půdorys dobře zastane úlohu rodinného auta. Abychom mu ale mohli dát více než průměrné tři hvězdičky, potřeboval by silnější motor a poctivější dílenské zpracování.
Jirka Červenka
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Citroen C3 Picasso 1.4 VTi |
---|---|
0-100 km/h (s) | 12,2 s |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1397 |
Vrtání x zdvih (mm) | 77 x 75 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 70 kW/95 koní při 6000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 135 Nm při 4000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 75,5 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 178 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 9,1 / 5,5 / 6,8 |
Objem nádrže (l) | 50 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4078 |
Šířka (mm) | 1730 |
Výška (mm) | 1624 |
Rozvor náprav (mm) | 2540 |
Provozní hmotnost (kg) | 1259 |
Celková hmotnost (kg) | 1742 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 650 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1100 |
Zavazadlový prostor (l) | 385 - 500 - 1506 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | 339 900 Kč |